قدس آنلاین/ مهدی شهرآبادی: « جاده‌های کشور دارای نقایص و کمبودهایی است و رانندگان باید شرایط جاده‌ها را در رانندگی‌شان در نظر بگیرند».

 جاده‌های کشور هنوز نقص دارند

سرهنگ همایون اسفندی در گفت‌وگو با «قدس» با بیان این مطلب و با تشریح اقدام‌های پلیس راه در ایام نوروز در سطح جاده‌های کشور گفت: در این ایام ما از تمام توان نیروهای‌مان برای خدمت‌رسانی به مسافران استفاده کردیم، به طوری که تمام نیروهای ما اعم از وظیفه و کادر در آماده باش صد در صد قرار داشتند و تمام تجهیزات کنترل ترافیک نیز به کار گرفته شده بود.
رئیس اداره عملیات ویژه پلیس راه کشور با بیان اینکه کنترل تصویری ترددها، برخورد با تخلفات از جمله تخلفات حادثه‌ساز، انسداد محورهایی که دچار نقص و یا ریزش شده بودند و اعمال محدودیت تردد کامیون‌ها و خودروهای سنگین در برخی محورها از جمله وظایف و اقدام‌ها در ایام نوروز 95 بود، اظهار داشت: در این ایام تیم‌های ویژه پلیس راه کشور به طور 24 ساعته تمام محورهای مواصلاتی کشور را تحت نظارت و کنترل قرار دادند.
وی با تأکید براینکه تمام رسانه‌ها باید به بحث رعایت ایمنی در جاده‌ها توجه و در این خصوص اطلاع‌رسانی بیشتری داشته باشند تا جلوی حوادث احتمالی گرفته شود، گفت: بخشی از تصادفات نوروز امسال به دلیل تخطی از سرعت مطمئنه، سبقت غیرمجاز، خواب‌آلودگی و رعایت نکردن نکات ایمنی بود که به رغم اطلاع‌رسانی ما و همکارانمان و تمام تدابیری که برای کاهش تصادفات انجام شد، اما باز هم برخی هموطنان و مسافران به این اطلاع‌رسانی‌ها و نکات کلیدی توجه نکردند. سرهنگ اسفندی با اشاره به اینکه بحث بارش نزولات جوی در نقاط مختلف کشور یکی از عوامل عمده تصادفات در ایام نوروز 95 بود، خاطر نشان کرد: به رغم این مسأله، ما در آمار کشته‌ها نسبت به سال قبل کاهش حدود سه درصدی داشتیم و آمار دقیق کشته‌های جاده‌ای در ایام نوروز بزودی از سوی پزشکی قانونی اعلام می‌شود.
اسفندی در پاسخ به اینکه آیا جاده‌های ما پاسخگوی خودروهای پرسرعت کنونی است، اظهار داشت: در برخی جاده‌ها هنوز نقایص و کمبودهایی وجود دارد و این مسأله پاسخگوی این خودروهای پرسرعت نیست، اما رانندگان باید تشخیص بدهند که در یک جاده باید چه سرعتی داشته باشند و با توجه به علایم راهنمایی و رانندگی، ترددهای خود را انجام دهند.
  این مسؤول ارشد راهنمایی و رانندگی تأکید کرد: در این رابطه رانندگان حتماً قبل از آغاز مسافرت و در ارتباط با سامانه‌های اطلاع رسانی جاده‌ای و پلیس راه از وضعیت جاده‌های کشور اطلاع حاصل کنند و سپس با خیالی آسوده به
سفر بروند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.