۲۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۳
کد خبر: 367948

محمد حسین جعفریان

آقای وزیر!  مناظره را بپذیرید

وزیر نفت گفته است، در یک جایگاه بنزین، در باک 80 لیتری ماشین او، 15 لیتر هوا زده‌اند و در ادامه افزوده است که هر ساله بیش از 300 تن از جایگاهداران به زندان می‌روند، زیرا یا پول ما را خورده‌اند، یا کم فروشی کرده و یا گازوییل به بنزین افزوده‌اند ... و از مردم پرسیده است: ما باید با آن‌ها چکار کنیم؟...
یکی از رفتارهای جالب و بی‌سابقه دولتمردان ما در دوره‌های گوناگون! آن است که چون قافیه به تنگ می‌آید، آن‌ها هم به جای پاسخگو بودن، می‌آیند در صف پرسشگران و خودشان می‌شوند یکپا مدعی، غافل از اینکه مردم آن‌ها را برگزیده‌اند تا این مشکلات را حل کنند نه آنکه از وجود مشکلات خبر داده یا از آن‌ها شکایت کنند. بسیاری از مردم از برخورد جایگاهداران ناراحتند. برخی در نوع فروش حرف‌هایی دارند. روشن است که مرجع این گلایه‌ها باید وزارت مربوطه باشد. آن‌ها باید به این مشکلات رسیدگی و مشکل مردم را حل کنند، اما وزیر مربوطه به جای این کار، خودش گلایه می‌کند که در پمپ بنزین، 15 لیتر هوا به جای بنزین به او فروخته‌اند.
البته ناگفته نماند که نماینده جایگاهداران بنزین بشدت این اظهارات وزیر محترم را رد کرده و تلویحی ایشان را به مناظره دعوت کرده است. اتفاقاً این هم بد نیست. خوب است جناب وزیر به این درخواست لبیک گفته و یک بار برای همیشه این وضعیت برای مردم شفاف شود. باری اگر چه این رفتار وزیر محترم در دنیای امروزی عجیب و نادر است، اما چنانکه پیشتر هم آمد، در کشور ما مسبوق به سابقه است.
کم نیستند مواردی که مردم از رفتار وزارتخانه و اداره و مرکزی شکایت دارند، حرفشان هم حق است؛ همه هم حق را به مردم می‌دهند، از وزیر و وکیل و رسانه و غیره، اما در عمل هیچ کس هیچ کاری برای رفع آن نارسایی و مشکل نمی‌کند.
نمونه‌های این ماجرا کم نیستند، اما بهترین آن‌ها همین پیامک‌های تبلیغاتی بر روی گوشی‌های مردم است، رفتاری که نمونه بارز مردم آزاری است. ملت هم از بس که اینجا و آنجا ناراحتی‌شان را بیان کرده‌اند، دیگر ناامید شده‌اند و با این همه، همه تماشاگرند.
جالب است که مسؤولان مربوطه می‌گویند، این یک بازار جدید است و عده‌ای جوان در آنجا مشغول کارند و نمی‌شود آن‌ها را از کار بیکار کرد... اما می‌توان وقت و بی‌وقت مردم را عاصی کرد و دم به ساعت مزاحم آن‌ها شد و در کمال نارضایتی آن‌ها این رفتار را ادامه داد. شاید درست‌تر آن باشد که بگویند از یک سود قابل ملاحظه بسادگی نمی‌توان گذشت و مانند بسیاری مواردی دیگر، به واقع عده‌ای قدرت آن را دارند تا به قیمت آسیب زدن به سلامتی و آرامش مردم، درآمدی داشته باشند و از سبک این درآمد دریغ نمی‌کنند. بگذریم. هر چه هست در پایان بار دیگر آرزو می‌کنم دست کم جناب زنگنه محکم پای این مورد بماند و مناظره مورد نظر را
برگزار کند.
* خوانندگان گرامی! لطفاً دیدگاه خود درباره این موضوع را برای چاپ در همین صفحه با پیامک 3000737276 در میان بگذارید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.