قدس آنلاین -اراک- احم مختاری: فرماندار تفرش گفت: مدیریت پسماندهای كشاورزی ضمن اهمیتی كه در حفاظت منابع پایه زیستی دارد، در صرفه اقتصادی و تولید ثروت و اشتغال نیز می تواند نقش آفرین باشد.

مدیریت اصولی پسماند كشاورزی ضمن حفاظت زیستی، صرفه اقتصادی دارد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری تفرش، علی میرزایی در نشست كمیته پسماند شهرستان افزود: روش های نوین مدیریت پسماند تكیه بر تولید پاك و ساماندهی ضایعات دارد و باید با اصلاعات بهنگام از ظرفیت های ایجاد شغل، مدیریت مخاطرات، تولید ثروت بهره آن در صرفه های متعدد اقتصادی بهره جست.

وی گفت: تفكیك و جدا سازی آب قنات از مسیر تصفیه خانه آب و فاضلاب شهری امری ضروری است و مسئولان ذیربط باید با روش های علمی را به اطلاع كشاورزان برسانند و پساب تصفیه خانه این شهرستان به عنوان یك منبع تغذیه كشاورزی برای كشت به فروش برسد. میرزایی بیان كرد: نیاز است كه جهاد كشاورزی الگوی كشت موثر و جایگزینی های لازم در كشت را برای استفاده اقتصادی از پساب تصفیه خانه تفرش هر چه سریعتر نهایی كند.

وی گفت:درحال حاضر روش دفع بهداشتی و استاندارد پسماند خانگی، پزشكی، كشاورزی در حوزه روستائی تفرش به طور كامل اجرائی نمی شود و می طلبد با عملیاتی شدن در سال جاری ضمت حل مشكلات بهداشتی منظر ظاهری را نیز ساماندهی كرد. میرزایی اظهار كرد: كم توجهی به مدیریت اصولی پسماند، تهدید جدی برای محیط زیست و سلامت است

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.