شهردار تهران گفت: هیچ گونه اختلاف سیاسی بین شهرداری و فرمانداری در رابطه با مصوبه افزایش کرایه ها وجود نداشته و من این موضوع را تکذیب می کنم.

تکذیب اختلاف سیاسی شهرداری با فرمانداری به علت افزایش کرایه های تاکسی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از میزان ،محمد باقر قالیباف صبح امروز در حاشیه بازدید از  محله هرندی در جمع خبرنگاران تصریح کرد: آسیب های اجتماعی پروژه های عمرانی نیستند که بتوانیم برای آنها زمان تعیین کنیم و باید تاکید کنم که مسائل مرتبط به محله هرندی به اندازه تاریخ دروازه غار است.

وی افزود: این بسیار ناشیانه است که بخواهیم برای موضوعات اجتماعی و بهبود آنها زمان تعیین کنیم.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه بدون شک بخش اندکی از معتادان متجاهر در پایتخت جمع آوری شده اند خاطر نشان کرد: تنها بخش اندکی از معتادان متجاهر شهر تهران جمع آوری شده اند و مابقی همچنان در نقاط مختلف پایتخت دیده می شوند اما باید انصاف به خرج دهیم زیرا وضعیت جذب معتادان طی شش ماه گذشته بسیار بهتر از قبل شده است.

قالیباف از برگزاری جلسه میان مسئولان شهرداری تهران با دادستانی خبر داد و اظهار کرد: قرار شده جلسه ای را با مسئولان دادستانی برگزار کرده و در این جلسه هماهنگی های لازم برای پیگیری مسائل معتادان در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه 11 دستگاه مسئولیت رسمی و قانونی رسیدگی به آسیب های اجتماعی را برعهده دارند گفت: پیگیری مسائل مرتبط با آسیب های اجتماعی بر عهده 11دستگاه رسمی کشور بوده و شهرداری جزو این دستگاه ها به شمار نمی آید.

قالیباف درخصوص مدت زمان نگهداری هر یک از افراد معتاد در مراکز حرفه آموزی بهاران تصریح کرد: زمان نگهداری هر معتاد بهبود یافته در مراکز بهاران 9 ماه تا یکسال است و در این زمان بر توانمندی سازی معتادان تلاش می شود.

شهردار تهران درخصوص همکاری نهادهای اجرایی با شهرداری تهران در رابطه با ساماندهی معتادان بهبود یافته اذعان کرد: از زمانی که کار به صورت جدی پیگیری شد برخی از نهادهای اجرایی وارد عمل شدند هر چند پزشکان وزارت بهداشت و یا مسئولان ستاد مبارزه با مواد مخدر دیر وارد این گود شدند.

وی با تاکید بر اینکه صحبتهای رهبر معظم انقلاب اسلامی مسئولیت شهرداری تهران در پیگیری آسیب های اجتماعی را سنگین تر کرد گفت: بدون شک صحبتهای اخیر مقام معظم رهبری تاثیر زیادی در افزایش اقدامات شهرداری تهران در حوزه آسیب های اجتماعی داشت.

قالیباف در پاسخ به این سوال که شهرداری چه میزان هزینه برای راه اندازی مراکز بهاران پرداخت کرده است اظهار کرد: اکثر ساختمانهای بهاران های شهرداری از جمله ساختمان هایی بودند که در دست مناطق مختلف شهرداری بود و در این رابطه هزینه ای را پرداخت نکردیم.

وی سرانه هر فرد معتاد در مراکز بهاران را 8هزار تومان اعلام و خاطر نشان کرد: هر معتاد بهبود یافته که در مراکز بهاران نگهداری می شود روزانه حدود 8هزار تومان برای شهرداری هزینه دارد.

شهردار تهران ادامه داد: داروهای مورد نیاز برای معتادان بهبود یافته از سوی وزارت بهداشت تامین می شود و ستاد مبارزه با مواد مخدر برای اینکار اعتبارات مصوبی را در اختیار دارد.

قالیباف از همکاری بخش خصوصی جهت ادامه ساخت پروژه شهر آفتاب خبر داد و گفت: شهرداری برای ساخت پروژه شهر آفتاب بالغ بر هزار میلیارد تومان هزینه کرده و برای اتمام این پروژه و فازهای بعدی آن نیازمند 2هزار میلیارد تومان اعتبار بخش خصوصی هستیم.

وی در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه چرا در مراکز بهاران شهرداری از روش متادون درمانی استفاده می شود خاطر نشان کرد: در هیچ یک از مراکز بهاران از روش متادون درمانی استفاده نمی شود زیرا افرادی که در این مراکز حضور دارند معتادان بهبود یافته ای هستند که کاملا پاک بوده و هیچ گونه اعتیادی ندارند.

شهردار تهران در خصوص مباحث مختلف مطرح شده پیرامون اختلافات سیاسی شهرداری با فرمانداری گفت: هیچگونه اختلاف سیاسی بین این دو نهاد وجود نداشته و زمانی که مصوبه افزایش کرایه ها در شورای حل اختلاف مورد بررسی قرار گیرد در کمترین زمان ممکن اجرایی می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.