وزیر اوقاف سوریه تاکید کرد که این انتخابات پیامی به همه کسانی است که سخنان نادرست و نسنجیده درباره ملت سوریه به زبان می‌آورند.

انتخابات امروز سوریه پیامی به اقدامات خرابکارانه و بی‌رحمی تروریست‌هاست

به گزارش قدس آنلاین، «محمد عبدالستار السید» صبح امروز چهارشنبه رأی خود در انتخابات پارلمانی سوریه را به صندوق انداخت و در مصاحبه با تسنیم، گفت: صحنه‌ای که امروز شاهد آن هستیم واکنش به بی رحمی، تروریسم و تخریب است.
وی افزود: ما می‌خواهیم سوریه را بسازیم و مؤسسات قانونی در سوریه را حفظ نماییم و این انتخابات پیامی به همه کسانی است که در هر مکانی نسنجیده لب به سخن می‌گشایند و درباره ملت سوریه سخنان نادرست به زبان می‌آورند و امروز بایستی به ملت سوریه بنگرند و جواب خود را در این انتخابات بگیرند... چه کسی می‌تواند این هزاران نفر را به صحنه بیاورد تا انتخاب کنند؟ مگر اینکه عقل و وجدان و باور حفظ مؤسسات قانونی در سوریه و دولت و حق دموکراتیک وجود داشته باشد و این همان چیزی است که جهان امروز در سوریه نظاره گر آن است.
انتخابات پارلمانی سوریه با مشارکت 3500 نامزد برای انتخاب 250 نماینده دومین پارلمان پس از تعدیل قانون اساسی در سال 2012 میلادی آغاز شد.
بر اساس اعلام مسئولان کمیته برگزاری انتخابات سوریه، تعداد واجدان شرایط رأی دادن، حدود 14 میلیون نفر اعلام شده‌اند که باید 250 نماینده را در انتخابات امروز راهی پارلمان کنند.
از صبح روز گذشته هم مرحله سکوت انتخاباتی در سوریه آغاز شد و هیچ یک از نامزدهای انتخابات پارلمانی سوریه حق هیچ گونه فعالیت تبلیغاتی به هیچ شکلی را نداشتند.
فرمان شماره 63 صادره در سال 2016 میلادی زمان برگزاری دومین دور انتخابات پارلمانی سوریه را سیزدهم آوریل (چهارشنبه بیست و پنجم فروردین) اعلام کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.