قدس آنلاین- تبریز: شهردار تبریز در دیدار با مدیر شرکت JFE ژاپن، زمینه‌های سرمایه‌گذاری در تبریز را مطابق با رویکردهای فعال سرمایه‌گذاری توصیف کرد.

همکاری‌های عمرانی و صنعتی، باید بر مبنال «انتقال فناوری» پایه‌ریزی شود
به گزارش قدس آنلاین از تبریز، صادق نجفی، در این دیدار، با اشاره به زمینه‌های توسعه شهر تبریز اظهار داشت: موضوعات توسعه‌محور تبریز به حدی متنوع و گسترده است که می‌تواند اهداف فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاری را تامین کند.
وی خاطرنشان کرد: اقدامات شهرداری تبریز در حوزه‌های مختلف عمران، مدیریت پسماند،  گردشگری و حمل‌و‌نقل ترکیبی، می‌تواند زمینه مشارکت فعال شرکت JFE باشد.
شهردار تبریز تصریح کرد: با در نظر داشتن قابلیت‌ شرکت‌های ژاپنی در فناوری‌های تقویت سازه‌ و همچنین برنامه‌های شهرداری در تثبیت بافت‌های ناکارآمد شهری، دو طرف می‌توانند همکاری‌های مهمی را در خصوص پروژه‌های مقاوم‌سازی پایه‌گذاری کنند. 
وی در عین حال با تاکید بر این‌که همکاری دو طرف باید با رویکرد «انتقال فناوری» مد نظر باشد، اظهار امیدواری کرد، شناخت دقیق طرف ژاپنی از محورهای توسعه تبریز، منجربه گام‌های عملی در یک چشم‌انداز کوتاه‌مدت باشد.
 
هیدناری یامادا، مدیر شرکت JFE ژاپن نیز در این دیدار، با قدردانی از مهمان‌نوازی شهر تبریز گفت: با تحولاتی که کشورایران در ارتباطات بین‌المللی داشته است، امیدواریم بتوانیم اقدامات کارسازی در همکاری‌های متنوع، ایجاد کنیم.
یامادا با بیان این که شرکت JFE رویکردهای مشارکتی گسترده‌ای را در کشورهای مختلف دنبال می‌کند، خاطرنشان کرد: حوزه صنعت در ایران و به خصوص در تبریز، بسیار فعال است؛ از این رو،  خوشبختانه  نیازی نیست که همکاری‌ دو طرف از نقطه صفر آغاز شود.
مدیرعامل شرکت JFE ژاپن اظهار داشت: مشارکت‌های گسترده و بین‌المللی شرکت JFE، حامل فرصت‌های مختلف گردشگری است؛ بنابراین همکاری های دو طرف، می‌تواند در خدمت اهداف گردشگری تبریز باشد.
وی تاکید کرد: خواستار یک رابطه مداوم و طولانی‌مدت هستیم و امیدواری بتوانیم منافع یکدیگر را به خوبی پوشش دهیم. 
 
 
گفتنی است هولدینگ JFE، از شرکت‌های معتبر ژاپنی در زمینه مهندسی، بازرگانی و مشارکت‌های بین‌المللی است. این مجموعه، تامین سالانه 30 میلیون تن فولاد و استیل ژاپن را بر عهده دارد و از شرکت‌های برتر در فناوری جهانی فلز است. 
پروژه‌های زیست‌محیطی و ساختمان‌سازی از دیگر حوزه های فعالیت این شرکت است.  
 
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.