۲۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰
کد خبر: 368232

محققان فنلاندی و انگلیسی اطلاعات تلفنی ۲/۳ میلیون نفر را بررسی کردند تا دریابند که در چه سنی افراد بیشترین روابط اجتماعی را با هم دارند؟

در چه سنی بیشتری روابط اجتماعی را داریم؟

به گزارش قدس آنلاین به نقل از سانته مگزین؛ روابط اجتماعی در سنین نمختلف با هم متفاوت است و همه انسان ها در این باره شرایط مختلفی را تجربه می کنند. به عنوان مثال، در دوران کودکی یا بیان عباراتی مانند " با من بازی می کنی؟ " می تواند باعث صمیمیت افراد شود. چند دقیقه صحبت کردن در دوران ابتدایی می تواند برای برقراری ارتباط کافی باشد. اما به تدریج سن بالاتر می رود شکل گیری چنین روابطی دچار تغییر و پیچیدگی هایی می شود. از همین رو محققان تصمیم گرفتند تا به کمک بررسی های روانشناختی متوجه چنین مسئله ای شوند.

آنها اطلاعات تلفن همراه 2/3 میلیون نفر را در یکی از کشورهای اروپایی در سال 2007، قبل از رواج استفاده از شبکه های اجتماعی بررسی کردند و دریافتند که اوج رئابط اجتماعی در سن 25 سالگی است. تبادلات تلفنی در این سن در بالاترین سطح قرار دارد و سپس به تدریج کاهش می یابد. به عقیده محققان رسیدگی به مسئولیت های خانواده و فرزندان به تدریج باعث کاهش این روابط اجتماعی می شود.

البته خانم ها و آقایان تفاوت هایی نیز دراین زمینه دارند. آقایان معمولا تمایل دارند روابط اجتماعی را تا حدود بیست سالگی افزایش دهند اما خانم ها به طور فعال ارتباط با دوستان نزدیک و اعضای خانواده را از چهل سالگی به بعد نیز ادامه می دهند.

ترجمه: مریم سادات کاظمی

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.