مدیر عامل سازمان انتقال خون نقش بسیج را در گسترش طرح تحول سلامت به حاشیه های فقیر جامعه مهم و قابل توجه دانست.

افزایش خدمات دندانپزشکی به اقشار ضعیف با کمک بسیج

 به گزارش قدس آنلاین به نقل از میزان، علی اکبر پور فتح اله گفت: انقلاب اسلامی دیدگاه نوینی را با به وجود آمدن تفکر بسیجی ایجاد کرد که نظام سلامت نیز باید از این تفکر و نیروهای بسیجی بهره مند شود.

وی تاکید کرد: اگر موفق نشویم از ظرفیتی که با دید مثبت دولت و نظام به تحول سلامت ایجاد شده است بهره حد اکثری ببریم، ممکن است این فرصت دوباره تکرار نشود یا سال ها ممکن است بگذرد تا دولتی بیاید که اولویتش سلامت باشد و اگر طرح تحول سلامت شکست بخورد دولتی دیگر به این زودی این امکان را فراهم نخواهد کرد.

وی افزود: امروز مقام معظم رهبری و همه ارگان های دولت روی بحث سلامت توافق نظر دارند که اگر جهشی در راستای ارتقای سلامت در همه سطوح جامعه فراهم نشود دیگر این فرصت تکرار نمی شود.

مدیر عامل سازمان انتقال خون، این برهه را عصر تاریخی نظام سلامت در ایران خواند و افزود: مقام معظم رهبری فرموده اند که در مراکز درمانی مردم نباید هیچ دغدغه ای جز درمان داشته باشند.

وی تاکید کرد: طرح سلامت به کمک بسیح می تواند خطری را که به دلیل عدم دسترسی حاشیه شهرها به خدمات سلامت و امنیت، جامعه را تهدید می کند مهار کند.

به گفته وی حاشیه شهر مفاهیم خاص خودش را دارد. حاشیه شهرها نقاط آسیب زا به شمار می رود و ساماندهی بهداشت و درمان در حاشیه شهرها با کمک نیروهای کارشناسی سرعت عمل دراین مناطق را افزایش داده است.

پور فتح اله گفت: طرح تحول سلامت در حوزه دندانپزشکی نیز بستر بسیار بزرگی است که می تواند خدمت مهمی به جامعه ارائه دهد. هزینه سنگین خدمات دندانپزشکی کسانی را که اقتصاد شکننده ای دارند از نعمت دندان و متعاقب آن سلامت تغذیه و گوارش محروم می کند و وسعت این خدمات در کشور با کمک بسیج می تواند دستاورد سلامت را برای مردم ایجاد کند.

وی تاکید کرد: مبانی نظری طرح تحول سلامت به کمک بسیج می تواند کمکی برای تداوم این حرکت در جامعه باشد و تبعیض هایی را که می تواند منجر به سوال و مشکلات نارضایتی شود پیشگیری کند

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.