قدس آنلاین: فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: امسال به پاسداشت خون شهدای مواد مخدر، مبارزه با مواد مخدر به عنوان اولویت نخست پلیس استان اصفهان در سطح کلان برای شبکه‌های مواد مخدر، توزیع‌کنندگان خرد و معتادان ولگرد شدت می‌یابد.

مبارزه با قاچاقچیان اولویت نخست پلیس اصفهان است

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان،  سردار عبدالرضا آقاخانی نشست خبری خود با خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه در نوروز امسال، با همکاری تمامی ارگان‌ها و سازمان‌های مربوطه، موفق شدیم مسافران را با خاطره خوش بدرقه کنیم و امنیت خوبی را برای آنان رقم بزنیم.
وی افزود: نوروز امسال، در سرقت‌ها 2 درصد کاهش، سرقت‌های مهم 17 درصد کاهش، نزاع‌های فردی 43 درصد، نزاع‌های دسته جمعی 84 درصد، قتل 40 درصد، تصادفات فوتی درون‌شهری 77 و برون‌شهری 20 درصد، مجموع تصادفات 34 درصد کاهش و در مفاسد اجتماعی حداقل 30 و حداکثر 70 درصد کاهش را شاهد بودیم.
فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به افزایش 9 درصدی کشفیات مواد مخدر در نوروز 95، تصریح کرد: در روزهای نخستین سال جاری، در یک اقدام جهادی از سوی ماموران انتظامی، هفت باند سرقت‌های جمعی در اصفهان متلاشی شد.
وی شاخص کشفیات در استان اصفهان را برای سال 95، برابر با 90 درصد عنوان کرد و گفت: امسال، به پاسداشت خون 3500 شهید مواد مخدر و نیز شهید قضاوی، مبارزه با مواد مخدر به عنوان اولویت نخست پلیس استان اصفهان قرار دارد و تلاش بیشتر و برنامه عمیق‌تری را در سطح کلان برای شبکه‌های مواد مخدر، توزیع‌کنندگان خرد و معتادان ولگرد پیش‌بینی کرده‌ایم و در این زمینه، شدت عمل خواهیم داشت.
 
آقاخانی خاطرنشان کرد: مبارزه با کالای قاچاق و ارز در تمام نقاط استان، توجه ویژه به گلوگاه‌های استان در کنترل ورود کالای قاچاق- مواد مخدر و قاچاق انسان، پاکسازی محلات از مزاحمان مجرم، توجه به امور ترافیکی، ریشه‌کن کردن جرایم خشن در استان با شاخص 90 درصد، توجه- کنترل و نظارت بیشتر بر اماکن، برخورد قاطع با تالارها و باغ‌تالارهای بی قید به عنوان پاتوق برخی مفسده‌ها و مقابله با سارقان و پیشگیری هوشمندانه از سرقت از برنامه های پلیس اصفهان در سال جاری است.
وی با بیان اینکه امسال، ظرفیت پلیس در مقابله با سرقت، 2 برابر خواهد شد، اظهار کرد: توجه به موضوع عفاف و حجاب و دایر کردن ایستگاه عفاف و حجاب در برخی مناطق استان به ویژه شهر اصفهان، استفاده از توان و ظرفیت پلیس افتخاری به صورت جدی‌تر و در مأموریت‌های خاص، حضور پلیس در مساجد و سطح محلات و پاسخگویی به خواسته‌های مردمی، رصد دقیق فضای مجازی به عنوان تهدید بدون صدا، بو و مرگ آور، تسریع در ارسال اخبار حوادث و اتفاقات به شبکه اطلاع‌رسانی استان از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده پلیس اصفهان در سال جاری است.

شرایط خرید خدمت وظیفه نسبت به سال گذشته تغییر نکرده است

سرهنگ امینی، رییس پلیس وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان نیز در این نشست با اشاره به عدم تغییر شرایط خرید خدمت وظیفه نسبت به سال گذشته، گفت: براساس آنچه در بودجه و آیین‌نامه تعریف شده است، متقاضیان خرید خدمت وظیفه عمومی، پس از پرداخت آخرین قسط، می‌توانند کارت معافیت خود را دریافت کنند.
وی افزود: در سال گذشته 185 هزار نفر، خدمت خود را خریدند که این تعداد در استان اصفهان 20 هزار مورد بوده است.
امینی خاطرنشان کرد: براساس قانون، متقاضیان خرید خدمت با داشتن شرط 8 سال غیبت با مدرک کمتر از دیپلم مبلغ 10 میلیون تومان، دیپلم 15 میلیون تومان، فوق دیپلم 20 میلیون تومان، لیسانس 25 میلیون تومان، فوق لیسانس 30 میلیون تومان، دکترای پزشکی 35 میلیون تومان و دکترای غیرپزشکی 40 میلیون تومان باید پرداخت کنند.
وی افزود: همچنین به ازای هر سال غیبت افزون بر 8 سال، 10 درصد افزایشِ قیمت، به ازای تاهل 5 درصد کسر قیمت و به ازای هر فرزند نیز 5 درصد کسر قیمت به متقاضی تعلق می‌گیرد.

کشفیات 85 درصدی رصد و پایش فضای مجازی و اینترنت

سرهنگ مرتضوی، رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان هم اظهار کرد: در سال گذشته، پلیس فتای اصفهان، در حوزه رصد و پایش فضای مجازی و اینترنت، 85 درصد کشفیات داشت که بیش از 170 هزار جرم را شامل می‌شود.
وی افزود: تبلیغات کرایه منزل به صورت ساعتی در اصفهان نیز در میان جرایم مکشوفه پلیس فتا قرار دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.