۲۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۵
کد خبر: 368569

نماينده مردم كرمان و راور در مجلس شوراي اسلامي گفت: يكي از روش ها براي تامين مالي بنگاه هاي اقتصادي، بورس پسته است كه جنس اينگونه بورس از نوع تامين مالي است.

بورس پسته در كرمان راه اندازي شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ايرنا محمدرضا پورابراهيمي روز پنجشنبه در نشست مشترك شوراي گفت و گوي دولت و بخش خصوصي و ستاد راهبردي اقتصاد مقاومتي با حضور وزير اقتصاد و دارايي افزود: راه اندازي بورس پسته در استان كرمان عقب مانده است و يك و نيم سال در اين زمينه پيگيري شده تا اين كار در استان كرمان نهايي شود.
وي با اشاره به حجم ماليات استان كرمان گفت: اين امر باري را بر دوش مردم و كسبه و فعالان اقتصادي مي گذارد و بايد در اين زمينه پيگيري هاي لازم صورت گيرد.
عضو كميسيون اقتصادي مجلس نهم تصريح كرد: بزرگترين مشكل در اقتصاد كشور و استان كرمان، تامين مالي بنگاه هاي اقتصادي است.
وي گفت: 80 درصد بنگاه هاي اقتصادي استان كرمان به دليل كسري نقدينگي و مسائل مالي دچار مشكل هستند و اين مشكل آنها به ساير حوزه ها نيز تسري يافته است.
پورابراهيمي اظهار كرد: ستاد سرمايه گذاري استان هاي كشور از نظر امكانات خود امكانات قابل توجهي دارند و استان كرمان در حوزه سخت افزاري و نرم افزاري نياز به كمك دارد.
وي گفت: متاسفانه تاكنون از اعتبارات ماده 180 حتي يك ريال به استان كرمان اختصاص نيافته است و بايد در اين حوزه پيگيري جدي انجام شود.
نماينده مردم سيرجان و بردسير در مجلس شوراي اسلامي نيز به كاهش روند اجراي فرايندهاي گمركي اشاره و بيان كرد: در حوزه واگذاري بنگاه ها نيز كار خوبي صورت گرفته است.
شهباز حسن پور افزود: براي بازار سرمايه و روش هاي جديد تامين مالي در استان ها توجه لازم صورت نگرفته زيرا 65 تا 70 درصد منابع در تهران است.
وي بر تفويض اختيارات به استان كرمان تاكيد كرد و گفت: بورس پسته و خشكبار و محصولات كشاورزي در استان كرمان ضروري است.
وي ادامه داد: پسته كاران اين استان سالانه 15 هزار ميليارد ريال ارز آوري دارند و اين امر بايد همواره مد نظر باشد.
حسن پور گفت: فرهنگ بيمه در استان كرمان رتبه برتر كشوري را به خود اختصاص داده است.
نماينده مردم رفسنجان و انار در مجلس شوراي اسلامي نيز گفت: نرخ بهره بانكي به گونه اي است كه در روند سرمايه گذاري اخلال ايجاد مي كند.
حسين آذين ادامه داد: فعاليت بانك ها در بسياري از موضوعات سود محور است و توليد محور نيست.
وي بيان كرد: مسائل موسسه الایعتباري ثامن الحجج برطرف نشده است و به دستگاه قضايي واگذار شده و بايد براي رفع آن توجه ويژه شود.
وي بر رفع مشكلات منطقه ويژه اقتصادي رفسنجان نيز تاكيد كرد.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.