سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با بیان اینکه شهرآورد روز جمعه از اهمیت بالایی برای هردو تیم برخوردار است گفت نتایج کسب شده از سوی پرسپولیس بهترین دعوتنامه برای هواداران است تا به ورزشگاه بیایند.

برانکو: برای ما افتخار است یک پای دربی هستیم

به گزارش قدس آنلاین،‌ تیم فوتبال پرسپولیس فردا جمعه در شهرآورد هشتاد و دوم پایتخت در ورزشگاه آزادی میزبان رقیب دیرینه خود استقلال خواهد بود.

برانکو ایوانکوویچ در ابتدای این نشست خبری که با ۱۵ دقیقه تاخیر آغاز شد، در جمع خبرنگاران گفت: از تلویزیون کرواسی تشکر می کنم که برای پوشش تصویری این بازی که بزرگ ترین دربی آسیاست به ایران آمده اند. همه پرسپولیسی ها منتظرند ما فردا پس از پایان بازی شادی کنیم.

وی افزود: همانطور که قبلا گفتم این افتخاری برای ما به حساب می آید که یک طرف این بازی بزرگ باشیم. فکر می کنم موقعیت جدول و نتایجی که به دست آورده ایم بهترین دعوتنامه برای هواداران ماست. افتخار ما این است که در حضور بیش از ۱۰۰ هزار تماشاگر بازی خواهیم کرد و طبیعی است که در چنین فضایی بازیکنان تمام توان خود را بگذارند.

سرمربی پرسپولیس گفت: قصد داریم این هواداران که بهترین های آسیا هستند را خوشحال کنیم و همین طور در ادامه کار برای قهرمانی تلاش کنیم. تا آنجا که به تیم ما مربوط می شود کمال کامیابی نیا محروم است، رضا خالقی فر مصدوم است و در خصوص امید عالیشاه هنوز جای سوال وجود دارد که به بازی می رسد یا خیر.

وی در ادامه افزود: ما ۱۹ بازی بدون شکست پشت سر گذاشته ایم و نشان داده ایم که روی فرم هستیم اما دربی مقررات خاص خودش را دارد و مهم نیست که چه تیمی در کجای جدول قرار دارد. استقلال هفته های زیادی تیم صدرنشین جدول بوده است اما ما هم روند تیمی خوبی داریم و طبیعی است که همه تلاشمان را به کار خواهیم گرفت و ریسک خواهیم کرد تا نتیجه این بازی را کسب کنیم.

سرمربی پرسپولیس تهران در خصوص صحبت های مهدی طارمی در مورد دربی هشتاد و دوم گفت: باید بگویم بازیکنان ما به این درک رسیده اند که ما فردا بازی سختی خواهیم داشت و استقلال تهران و استقلال خوزستان نیز برای قهرمانی می جنگند. طبیعی است که در آستانه این دیدار بزرگ بازیکنان کمی عصبی باشند و صحبت هایی را به میان بیاورند که نشان از استرس آنها دارد.

وی تاکید کرد: من مطمئنم طارمی نگران بازی فردا است و دوست ندارد مقابل استقلال نتیجه را واگذار کند. البته باید بگویم این صحبت ها یک بخش مثبت دیگر هم دارد و آن این است که می خواهیم یک بازی خوبی از خود ارائه دهیم و نمی خواهیم بازنده باشیم.

سرمربی پرسپولیس در خصوص نبود کمال کامیابی نیا نیز گفت: نبودن این بازیکن ما را زمینگیر خواهد کرد و دوست نداشتم در این دیدار غایب باشد اما همیشه این اتفاقات می افتد و باید فردا بدون حضور کامیابی نیا مقابل استقلال بازی کنیم.

سرمربی سرخپوشان در ادامه در رابطه با اینکه بازیکنان پرسپولیس در طول فصل موقعیت های زیادی هدر می دهند، تصریح کرد: ما کل فصل درگیر این مشکل بوده ایم و تعداد زیادی موقعیت از دست داده ایم. همچنین تعداد زیادی پنالتی را نیز به هدر داده ایم اما تلاش می کنیم که در تمرینات و مسابقه ها درصد به ثمر رساندن گل‌ها را افزایش دهیم. دربی شرایط خاص خودش را دارد و در این مسابقات باید از موقعیت های نصفه و نیمه هم نهایت استفاده را بکنیم چه برسد به موقعیت های صد درصد. این بازی های حساس مانند دربی شرایط خاص خودش را دارد و همین عوامل باعث می شود تا موقعیت ها هدر برود.

سرمربی پرسپولیس در ادامه در رابطه با اینکه پرسپولیس در اکثر بازی ها در دقایق پایانی نتیجه بازی ها را عوض می کند، گفت: هر بازی شرایط خاص خودش را دارد و روند هر بازی نتیجه را مشخص می کند. ما در چند بازی در دقایق پایانی، هم گل زدیم و هم گل خوردیم. در بازی با ملوان هم در همین واپسین دقیقه های مسابقه گل زدیم. خوشحالم که بازیکنان ما شخصیت و اراده را از خودشان نشان دادند تا به پیروزی برسیم. البته این مسئله که بیشتر از همه چیز مرا خوشحال می کند، انرژی، اراده و اعتماد به نفس بازیکنان ما است.

سرمربی پرسپولیس در خصوص صحبت های بازیکنانش که گفته بودند استقلال از ما بهتر است و با غرور بازی نمی کنیم، گفت: اینجا هیچ سیاسی کاری نخواهیم کرد و اهل سیاست بازی نیستیم. من بارها گفته ام که در دربی انتظارات بالاست و ما نسبت به هواداران مسئولیت داریم و آنها هم به ما اعتماد کامل دارند. و این اتفاق باعث می‌شود تا هیجانات بر همه غالب شود و شاید صحبت هایی به میان بیاید که تنها از روی احساس است.

برانکو تاکید کرد: خوشحال هستم که بازیکنان به این درک رسیده اند و فکر می کنم در ۲۴ ساعت آینده این وضعیت به نفع ما خواهد بود.

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به این سوال که کمیته انضباطی تاکید کرده  در این دیدار جرایم بیشتری را در نظر گرفته، گفت: سازمان هایی هستند که مسئول برگزاری این مسابقات اند و دربی گذشته را به بهترین نحو برگزار کردند و آن بازی در حالی برگزار شد که از لحاظ رفتاری-ورزشی در بهترین نوع خود قرار داشت و خوشبختانه هیچ مشکل خاصی هم پیش نیامد.

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به این سوال که داور دیدار فردا دو اشتباه تاثیرگذار در دربی های گذشته داشته است، گفت: من در مورد داوری صحبت نمی کنم زیرا برای آنها احترام قائلم و آنها را سلامت می دانم.

برانکوایوانکوویچ در پایان و در خصوص حضور علی پروین در تمرین دیروز گفت: پروین بزرگ پرسپولیس است و در قلب همه هواداران پرسپولیس جا دارد و این افتخاری بود که نصیب ما شد و ایشان را در تمرین خود دیدیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.