قدس آنلاین- تبریز: شهردار تبریز با اشاره به وسعت و اهمیت ویژه‌ی پروژه‌ی مرکز همایش‌های بین المللی تبریز در شهرک خاوران، بر لزوم بهره‌گیری از امکانات، تجهیزات و مصالح تولید داخل در بخش‌های مختلف اجرای این پروژه تاکید کرد.

ضرورت بهره‌گیری از امکانات و مصالح تولید داخل در اجرای پروژه/ جلوه های اسلامی و ایرانی باید در معماری مجموعه بارز باشد

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، صادق نجفی در بازدید از پروژه‌ی مرکز همایش‌های بین المللی تبریز با بیان این مطلب خاطر نشان کرد: با در نظر داشتن گستردگی و تنوع آیتم‌های این پروژه، فازبندی‌های مختلف آن باید با برآوردهای دقیق مالی همراه باشد.
شهردار تبریز اضافه کرد: در این راستا مجریان و مدیران پروژه باید حدالامکان از تجهیزات و مصالح تولید داخل، با اولویت تولیدات استانی بهره بگیرند و در صورت نیاز مبرم به استفاده از تجهیزات خارجی، باید مرغوب‌ترین برندهای ممکن را مورد توجه قرار دهند


.وی ادامه داد: قابلیت‌های صنعتی کشور و استان‌مان به قدری بالاست که می‌تواند پاسخگوی ایده‌آل‌های پروژه باشد.    
دکتر نجفی اظهارداشت: سلیقه‌ی حاکم بر کلیت پروژه در ظرافت‌های طراحی و نماسازی باید با در نظر داشتن الگوهای موفق و مشابه جهانی اعمال شود.
شهردار تبریز در عین حال متذکر شد: با توجه به عظمت پروژه و چشم‌انداز ملی و بین المللی آن باید در جلوه‌های ظاهری پروژه، نمادهای اسلامی و ایرانی به خصوص در ارتباط با فرهنگ و تمدن تبریز و آذربایجان بارز باشد.



 


وی با تاکید بر مدیریت زمان و هزینه در بخش‌های مختلف اجرای پروژه، گفت: ضروری است تا از هم‌اکنون سفارش‌های لازم برای تامین بخش‌های جنبی از قبیل نورپردازی، دکوراسیون و تاسیسات زیربنایی ارائه شود

 

.

پیش از سخنان شهردار تبریز، شاهوردی شهردار منطقه‌ 9 تبریز از پیشرفت 35 درصدی پروژه‌ی مرکز همایش‌های بین المللی تبریز خبر داد و افزود: تمام تلاش‌ها در اجرای پروژه در کمترین مدت و با در نظر داشتن اصول بهینه‌ی مصرف به کار بسته‌ شده است.
وی اظهار امیدواری کرد، تکمیل پروژه، نقش اساسی خود را در تحقق جایگاه اجتماعی و فرهنگی شهرک خاوران ایفا کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.