قدس آنلاین- تبریز: جانشین منطقه یکم فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، ماکت ناوشکن جماران را به شهردار تبریز اهدا کرد.

اهدای ماکت ناوشکن جماران به موزه شهرداری تبریز

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، امیر دریادار رضا عباسی جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش در آستانه روز ارتش با حضور در محل عمارت ساعت شهرداری تبریزماکت یک فروند ناوشکن بومی جماران را به شهردار تبریز تقدیم کرد.


شهردار کلانشهر تبریز در این دیدار با اشاره به حضور نیروهایی از شمالغرب کشور در نیروی دریایی کشورمان گفت: حضور مدیران و افراد شاخص از این منطقه در نیروی دریایی کشورمان نشان از این دارد که آذربایجانی ها در هر مسئولیتی در اقصی نقاط کشور قرار بگیرند بهترین عملکرد و تلاش را از خود نشان می دهند.

وی با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در 2018 گفت: همچنانکه کشتی هایی با نام های ایران - اراک، ایران – یزد و ایران – شیراز به خدمت مشغول هستند در این راستا درخواست داریم یکی از کشتی های نیروی دریایی به نام کشتی "ایران – تبریز" نامگذاری شود.

شهردار تبریز با تاکید بر اینکه ماکت کشتی جماران در موزه شهر نگهداری خواهد شد گفت: نیروی دریایی ارتش کشورمان همانند سایر قوای نظامی با اقتدار حافظ امنیت مرزهای کشورمان است و با حضور آنان امنیت در مرزهای آبی و ناوگان حمل و نقل دریایی کشورمان برقرار می باشد.

امیر دریادار رضا عباسی جانشین منطقه یکم فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیز در این دیدار با اشاره به تحولات، توسعه و پیشرفت تبریز در سالهای اخیر گفت: هر گردشگر و مسافری که از تبریز بازدید می کند از تغییرات بوجود آمده در این شهر اظهار خوشحالی می کند که این تغییرات و پیشرفت در سایه تلاش و کوشش شهرداری ، شورا و مدیران استانی بوجود آمده است.

وی با اشاره به اینکه به عنوان یک شهروند تبریزی از توسعه و پیشرفت این شهر خرسندو خوشحال می شویم گفت: همکاری مسئولان شهری تبریز باعث شد تا سال گذشته ماکت ناوشکن جماران در یکی از بهترین میادین شهر نصب شود و این افتخاری برای ماست.

جانشین منطقه یکم فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: برای اولین بار بیش از 100 نفر از استان آذربایجان شرقی در نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی پذیرش شده اند و این نشان علاقه مندی جوانان آذربایجانی برای حضور در نیروی دریایی ارتش کشور عزیزمان می باشد.

عضو شورای شهر تبریز نیز در این دیدار با اشاره به علاقه مندی شهروندان تبریزی به نیروی دریایی خاطر نشان کرد: مردم ما عزت و احترام خاصی به نیروی دریایی قائل هستند و پیشنهاد من این است که در خصوص فعالیت های عملکردها و ضرورت وجودی این نیرو با تهیه برنام هایی اطلاع رسانی در شهر صورت گیرد.

وی در خصوص اهمیت مرزهای دریایی کشورمان افزود: در حالی که 31 درصد مرزهای کشورمان آبی است اما 93 درصد صادرات و واردات کشور از مرزهای آبی اتفاق می افتد و این موضوع به همراه اهمیت دسترسی به آب های آزاد از طریق مرز های آبی به تنهایی نشانگر اهمیت این نیرو می باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.