امام جمعه بافق اقتصاد مقاومتي را يكي از محورهاي حكومت امام علي ابن ابيطالب (ع) خواند و گفت: در زمان زمامداري آن امام بزرگوار تكيه بر توان خود در زمينه هاي مختلف توليدي و غيره كاملاً مشاهده مي شود.

اقتصاد مقاومتي از محورهاي حكومت امام علي (ع) بود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ايرنا، حجت الاسلام سيد جواد سليماني در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته بافق با اشاره به موضوع اقتصاد مقاومتي و نقش آن در ثبات همه جانبه كشور اظهار كرد : اينكه خود امام علي (ع) چاه آب حفر مي كند و نخلستان ها را آباد و سپس براي مصارف محرومين و جامعه وقف مي كند دليل و نمونه بارز همين اقتصاد مقاومتي است.
امام جمعه بافق با بيان اينكه الگوي حكومتي ما هم بايد منبعث از منشور حكومت علوي باشد گفت : در منشور حكومت بي بديل آن امام همام (ع) عدالت اجتماعي، سياسي و اقتصادي و همچنين انتخاب مسوولين بر اساس شايسته سالاري و نيز رسيدگي به محرومين و مستضعفان به وضوح قابل لمس است.
وي به شعار اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل كه امسال از سوي مقام معظم رهبري اعلام شد اشاره كرد افزود: امروزه نيز بايد با تكيه بر توان داخلي و پتانسيل هاي موجود، وابستگي هاي خود را به خارج و بيگانگان كم كنيم زيرا اين وابستگي ها خود منشأ نفوذ دشمن به شمار مي آيد.
خطيب نماز جمعه بافق همچنين با گراميداشت ولادت سراسر نور و سعادت امام محمد تقي و امام علي ابن ابيطالب (ع) بر ضرورت پيروي از سيره زندگاني و حكومتي مولاي متقيان (ع) و ائمه هدي تاكيد كرد.
وي با اشاره به اينكه امام علي ابن ابيطالب (ع) تنها افتخار شيعيان نيست بلكه الگوي ممتاز همه طالبان عدالت و راستي و درستي است بيان كرد: امروزه مي توان به وضوح اين موضوع را در مطالب و مكتوبات شخصيت هاي برجسته جهان، كه غالباً مسلمان هم نيستند مشاهده كرد زيرا امام المتقين (ع) جامع اضداد است و سيره حكومتي ايشان نيز جز بر محور حق و عدالت نمي چرخد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.