قدس ‌آنلاین/ احمد فیاض: مدیر کل راه آهن خراسان رضوی گفت: در تابستان امسال تمامی قطارهای مسیر مشهد با سرعت ۱۳۰ کیلومتر در ساعت خدمات دهی می‌کنند.

سرعت قطارهای منتهی به مشهد به ۱۳۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد

به گزارش خبرنگار ما محمد هادی ضیایی مهر که در همایش آشنایی با تمایزات، توانمندی و خدمات قطارهای فدک سخن می‌گفت، با اشاره به نامگذاری سال 1395 از سوی رهبر معظم انقلاب، ارتقای شاخص‌های  حمل و نقل ریلی را یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی ذکر کرد.
وی در تشریح قابلیت ها، ظرفیت ها و سیاست‌های راه آهن خراسان رضوی به 1500 کیلومتر خطوط ریلی استان اشاره کرد و افزود: 14 درصد از شبکه خطوط ریلی کشور را استان خراسان رضوی در دو حوزه حمل بار و مسافر به خود اختصاص داده است.
وی افزود: در حمل بار، حدود 85 درصد ترانزیت ریلی کشور از محور سرخس به کشورهای آسیای میانه در حال انجام است و تنها 15 درصد در سایر خطوط ریلی کشور صورت می‌پذیرد. در بخش مسافر نیز همواره حدود 50 درصد ناوگان در مسیر‌های منتهی به مشهد مقدس در حال تردد است که این حجم میزان تنها در یک ایستگاه مانند ایستگاه راه آهن مشهد، ترابری، کنترل و مدیریت دشواری را می‌طلبد.

 رشد دو برابری جابه‌جایی مسافر طی 8 سال
وی در ادامه به سهم 14 میلیونی جابه‌جایی مسافر سال 1394 در پایانه مسافربری و  راه آهن مشهد اشاره و خاطر نشان کرد: در سال 1386 این میزان حدود هفت میلیون و 300 هزار نفر بوده است که  طی هشت سال به دو برابر رسیده و این مقدار رشد را در هیچ شبکه ریلی کشور در بخش مسافری نداشته ایم.
وی از پروژه‌های خط دوم، سیگنالیت مشهد- تهران، پروژه تراک بندی و هوشمندسازی ترافیک قطارها، استفاده از بلاک میانی و توسعه و افزایش ظرفیت ایستگاه راه آهن مشهد به عنوان پروژه‌های تأثیرگذار راه آهن استان طی سال‌های اخیر نام برد.
وی با اشاره به کاهش 96 درصدی تأخیر از مبدأ قطارها در ایستگاه مشهد، گفت: در حال حاضر توانستیم متوسط تأخیر از مبدأ قطارها را که تا پیش از این حدود 6 دقیقه بوده است، در نوروز 95 به 22 ثانیه کاهش دهیم.
وی با ذکر این مطلب که سیاستگذاری‌های ریلی در سال 1395 حول افزایش کمی نیست؛ تصریح کرد: افزایش کمی براساس تأکیدات وزیر راه و شهرسازی حول قطارهای حومه‌ای است، اما در قطارهای بین شهری افزایش سطح خدمات کیفی مدنظر است که شرکت ریل پرداز نوآفرین با قطارهای فدک در این عرصه پیشگام بوده است.
برپایه همین گزارش مهدی معصومی مدیر عامل شرکت ریل پرداز نو آفرین نیز در این همایش با تشریح عملکرد قطارهای پنج ستاره فدک؛ مجموعه خدمات رفاهی، ایمنی و سرعت این قطارها را همتراز با کلاس کشورهای اروپایی دانست.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.