بالغ بر ۲۰۲ میلیارد تومان اعتبار به بخش نوسازی و توسعه ناوگان اتوبوسرانی اختصاص یافته است.

اختصاص ۲۰۲ میلیارد برای نوسازی اتوبوس های پایتخت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا وسیما،مسعود رنجبریان گفت: بر اساس مصوبه هیات وزیران در سال 1390 و کاهش سن فرسودگی اتوبوس ها از 10 سال به 8 سال در حال حاضر حدود 2900 دستگاه اتوبوس فرسوده باید از رده خارج شود. 
وی افزود: از سال 90 تاکنون اتوبوس جدیدی از سوی دولت به شهرداری تهران تحویل نشده و مدیریت شهری صرفا با اعتبارات مصوب شهرداری برای توسعه و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی گام برداشته است.
رنجبریان با تاکید بر اینکه خارج شدن مینی بوس های فرسوده شهر تهران یکی از دغدغه های ما در چرخه حمل و نقل عمومی است، گفت: بیش از هزار و دویست دستگاه مینی بوس تحت پوشش شرکت واحد در شهر تهران عمری بالغ بر 20 تا 25 سال دارند که طول عمر بالای سن فرسوده آنها،‌ آلایندگی زیادی ایجاد می کند.
به گفته وی در سه سال گذشته نوسازی این مینی بوس ها در دستور کار قرار گرفته ،‌ اما با توجه به نبود حمایت دولت در این بخش نیز با چالش روبرو شدیم و فقط120 دستگاه مینی بوس در سال 92 نوسازی شده است.
رنجبریان تاکید کرد: امسال خروج مینی بوس های فرسوده را در اولویت قرار داده ایم، به همین منظور و به پیشنهاد شهرداری تهران و تصویب شورای اسلامی شهر تهران مقرر شده طرح از رده خارج کردن مینی بوس ها با صرف بودجه 10 میلیارد تومانی، از طریق شهرداری تهران پیگیری شود که این مهم در دست اقدام است.
مدیرکل برنامه ریزی و توسعه شهری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه به نصب فیلتر دوده در اتوبوس های شهر تهران اشاره کرد و گفت: در سال گذشته طرح آزمایشی فیلترهای جاذب دوده روی 9 دستگاه اتوبوس سنجیده شد و از سال 95 به مرحله اجرای نهایی در خواهد آمد ،‌ از این رو تجهیز 150 دستگاه به فیلتر جذب دوده هم برای امسال پیش بینی شده است.
به گفته وی برای تجهیز 150 دستگاه اتوبوس به فیلتر جذب دوده بالغ بر 7،2 میلیارد تومان بودجه در سر فصل اعتبارات شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران لحاظ شده است.
رنجبریان با تاکید بر اینکه از سنوات گذشته باید دولت برای پرداخت سهم، 82،5 درصدی توسعه ناوگان عمومی شهر اقدام می کرد،‌ تصریح کرد: بر اساس مصوبه شورای اقتصاد مقرر شد در پنج سال تعداد 17 هزار دستگاه اتوبوس به شهرداری های کشور داده شود،‌ لذا ضمن قدردانی از حمایت دولت امیدواریم هر چه سریعتر این مصوبه به اجرا گذاشته شود تا تمام شهرداری های کشور از جمله شهر تهران بتوانند از مزایای این قانون استفاده کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.