کمیسیونر کمک‌های بشردوستانه اتحادیه اروپا، از کمک ۳۶.۵ میلیون یورویی به آوارگان افغانستانی در تهران خبر داد.

افزایش ۶.۵ میلیون یورویی کمک‌های بشردوستانه به ایران
به گزارش قدس آنلاین به نقل ازباشگاه خبرنگاران جوان،استیلیاندیس کمیسیونر کمک‌های بشردوستانه اتحادیه اروپا در دیدار با عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور که در روز شنبه 28 فروردین در محل وزارت کشور برگزار شد، با بیان اینکه بسیار خرسندم امروز در ایران هستم، اظهار داشت: در جلسه خود با وزیر کشور موضوعات مفیدی پیرامون همکاری کنونی و آینده بحث و تبادل نظر شد.
 
وی افزود: ما همواره مایلیم همکاری خود را در آینده افزایش دهیم و این همکاری در پی توافق هسته‌ای ایران سرعت بیشتری به خود گرفته است.
 
استیلیاندیس تاکید کرد: همکاری ما با ایران در زمینه کمک‌های انسان دوستانه موضوع جدیدی نیست و هدف‌مان پیدا کردن راهی برای تسهیل همکاری‌ها بوده است.
 
کمیسیونر کمک‌های بشردوستانه اتحادیه اروپا ضمن قدردانی از استقبال 14 دهه ایران از آوارگان افغانستانی اظهار داشت: اتحادیه اروپا به میزان 10 میلیون یورو به آوارگان افغانستانی در ایران کمک کرده است که البته این مبلغ زیادی نیست، اما می‌تواند گوشه‌ای از کار را بگیرد.
 
وی اضافه کرد: ما امیدواریم این کمک‌ها را روز به روز افزایش دهیم و این کمک به میزان 6.5 میلیون یورو باشد که در جلسات آینده توسط موگرینی اعلام خواهد شد.
 
استیلیاندیس با اشاره به برنامه‌های مورد بررسی میان ایران و اتحادیه اروپا، اظهار داشت: حمایت از قوانین بین‌المللی، تسهیل دسترسی به قربانیان در کشورهای سوریه، عراق و یمن ، افزایش همکاری درباره حفاظت از غیرنظامیان و کاهش ریسک بلایای غیرطبیعی از جمله موارد مورد تاکیدمان است که البته در این راستا حوادث غیرطبیعی فراتر از مرزهاست و آسیب‌پذیری‌مان را افزایش می‌دهد.
 
کمیسیونر کمک‌های بشردوستانه اتحادیه اروپا ضمن دعوت از وزیر کشور برای حضور در اتحادیه اروپا تصریح کرد: امیدواریم با حضور نمایندگان ایران در اتحادیه اروپا نیز درباره تسهیل در خصوص واکنش بین‌المللی نسبت به بلایای طبیعی و همکاری‌های منطقه‌ای و همچنین آمادگی در برابر بحران‌ها مدنظر قرار دهیم تا شاهد اجرای پروژه‌های انسان‌دوستانه بوده تا در آینده نیز همکاری‌مان بیشتر از گذشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.