مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: قطارها به عنوان يك وسيله نقليه مطمئن ظرفيت بسيار بالايي براي تعريف تورهاي گردشگري در استان خراسان رضوي دارند.

 قطارها ظرفيت بالايي براي تعريف تورهاي گردشگري دارند
به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي، حسين زارع‌ صفت با بيان اين مطلب در اولین همایش آشنایی با تمایزات، توانمندی‌ها و خدمات قطارهای پنج ستاره که در تالار ابن سینا مشهد برگزار شد افزود: خوشبختانه در اين خصوص در استان خراسان رضوي ظرفيت هاي بسيار بالايي وجود دارد و زير ساخت هاي اين موضوع در استان فراهم است.
وي با اشاره به راه اندازي اولين قطار گردشگري مشاهير در استان خراسان رضوي گفت: اين قطار 25 فروردين ماه جاري از مشهد به مقصد نيشابور به مناسبت روز ملي عطار حركت كرد و خوشبختانه با استقبال بسيار خوبي نيز روبه رو شد.
وي به ظرفیت‌ بالای قطارها برای تعریف تور و تورگردانی در آن‌ها اشاره و تاکید کرد: در امر گردشگری مجبور به تغییر نگرش، رویه و رفتار هستیم و برندسازی امری ضروری است.
زارع صفت افزود: زنجیره خدمات سفر باید با یکدیگر مرتبط باشند، این زنجیره باید توسعه پیدا کند و تمامی ذی‌ نفعان و مصرف‌کنندگان قطار شناسایی شوند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی تصریح کرد: علاوه بر انجام کار حرفه‌ای و ماندگاری در امر خدمات باید به مسئله بهره‌برداری از ظرفیت کنونی نیز پرداخته شود.
وي گفت: در حال حاضر استان خراسان رضوی به جز ایستگاه مسافری شهر مشهد ۸ ایستگاه دیگر دارد ولی از ظرفیت این ایستگاه‌ها استفاده نمی‌شود.
زارع صفت خاطر نشان كرد: در حال حاضر استان خراسان رضوی به جز ایستگاه مسافری شهر مشهد که ۵۰ درصد سفرهای ریلی به مقصد این ایستگاه است، ۸ ایستگاه دیگر دارد ولی از ظرفیت این ایستگاه‌ها استفاده نمی‌شود در حالی که با برنامه‌ریزی برای هر یک از ایستگاه‌ها‌ می‌توان گردشگران زیادی را جذب کرد.
در اين همايش هم چنين مدير كل راه آهن خراسان رضوي نيز با بيان اينكه 50 درصد قطارهای شبکه ریلی کشور به خراسان رضوی منتهی می‌شوند گفت: حدود 85 درصد ترانزیت ریلی کشور با کشورهای آسیای میانه از محور سرخس صورت می‌گیرد و 50 درصد قطارهای کل شبکه ریلی کشور در مسیرهای منتهی به مشهد و خراسان رضوی تردد می‌کنند.
مدیرکل راه آهن خراسان در اظهاراتی با اشاره نامگذاری سال 95 به نام «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» گفت: این نام وظایف و تکالیف حوزه حمل و نقل ریلی را سنگین‌تر می‌کند.
يادآور مي شود، اين همايش با حضور جمعی از مسئولان حوزه حمل و نقل ریلی استان خراسان رضوی، مسئولان و کارکنان هتلداران و آژانس‌های مسافرتی مشهد و تهران در مشهد برگزار شد

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.