پیشنهاد سردبیر

معاون حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشاورزی سازمان امور اراضی کشور گفت: بکارگیری پهپادها نقش مهمی بر کنترل زمین‌خواری و جلوگیری از دخل و تصرف اراضی دارد.

رصد و کنترل کاربری اراضی با استفاده از پهپاد‌ها

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، فرید صیدی‌نژاد امروز در حاشیه مراسم گردهمایی سراسری مدیران سازمان امور اراضی کشور در تهران در جمع خبرنگاران گفت: به کارگیری پهپادها (پرنده هدایت‌پذیر از دور) می‌تواند نقش مهمی‌ بر کنترل زمین‌خواری و جلوگیری از دخل و تصرف در اراضی داشته باشد که قبل از آن باید هماهنگی‌هایی با دستگاه‌های نظامی و انتظامی و سایر ارگان‌های نظارتی صورت گیرد که انتظار می‌رود به زودی این امر محقق شود.

وی با بیان اینکه رصد سازمان امور اراضی در عرصه و به صورت میدانی افزایش می‌یابد، افزود: مذاکره با بخش خصوصی برای استفاده از پهپادها در راستای افزایش نظارت بر کاربری اراضی کشاورزی به ویژه در حاشیه شهرها و استان‌هایی که تغییر کاربری و تخلفات در آن‌ها مشاهده می‌شود، گام بسیار مهم و اساسی است.

صیدی‌نژاد با اشاره به راه‌اندازی سامانه 131 تصریح کرد: این سازمان با استفاده از این سامانه و نظارت بر حفظ کاربری‌ها سطح تخلفات را کاهش داده است.

وی افزود: 500 اکیپ برای کنترل کاربری اراضی در کشور فعال است.

صیدی نژاد تصریح کرد: این سازمان در ایام تعطیلات نوروز این سازمان با اکیپ‌های ویژه کار رصد بر اراضی را به صورت 100 درصدی انجام داد، ضمن اینکه تلاش داریم تا در تعطیلات سال آینده هم با فعال‌سازی گشت‌ها از تخلفات در هر مرحله جلوگیری شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.