به گزارش قدس آنلاین از همدان ؛ محمد ناصر نیکبخت، استاندار همدان از آمادگی برای انجام اقدامات لازم در خصوص افزایش آمار اهدای عضو و فرهنگسازی در این زمینه خبر داد.

آمادگی همدان بر انجام فعالیت‎های فرهنگی برای افزایش اهدای عضو

وی که در دیدار با رئیس اداره شبکه فراهم‌آوری اعضای پیوندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سخن می گفت ، افزود: از طرف خود، دانشگاه علوم پزشکی همدان و جامعه پزشکی، آمادگی کامل برای فرهنگسازی در خصوص اهدای عضو را اعلام می‌کنم.
نیکبخت، از طرح موضوع اهدای عضو در جلسه بعدی شورای فرهنگ عمومی استان خبر داد و گفت: اهدای عضو از موضوعات مربوط به فرهنگ عمومی استان است.
استاندار همدان تاکید کرد: با دعوت از رئیس اداره شبکه فراهم‌آوری اعضای پیوندی وزارت بهداشت و قائم‌مقام انجمن اهدای عضو ایرانیان با هماهنگی دستگاه‌های مسئول در این حوزه، برنامه‌های لازم برای اعضای این شورا ارائه می‌شود.
وی با اشاره به اینکه انجمن اهدای عضو ایرانیان ثبت شده است، پیشنهاد کرد: شاخه‌ای از این انجمن در همدان راه‌اندازی شود تا یکسان‌سازی ، فرهنگسازی و آموزش و پژوهش به خوبی انجام شود و شاهد جهش خوب در زمینه آمار اهدای عضو باشیم.
نیکبخت با ابراز تشکر از تلاش و افکار سازنده مسئولان فعال وزارت بهداشت در زمینه اهدای عضو و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی همدان به منظور تلاش در افزایش شاخص‌های اهدای عضو گفت: همدان برای ارتقای حوزه‌های بهداشتی درمانی آمادگی دارد و هم‌اکنون نیز بسیاری از بیماران استان‌های اطراف را پوشش می‌دهد.
وی با بیان اینکه مزایای خدمات اهدای عضو قابل طرح نیست، اظهار کرد: وطن‌پرستی، ایثار و از خود‌گذشتگی در وجود ایرانیان است.
استاندار همدان با اشاره به حدیثی در خصوص اینکه  «نجات جان یک نفر معادل نجات جان همه افراد است»، گفت: افراد بدانند با اهدای اعضای فرد مرگ مغزی شده، به یک جامعه‎ خدمت می‎کنند.
وی با تأکید بر اهمیت اطلاع‎رسانی در خصوص اهدای عضو، انجام اقدامات تبلیغی درست در زمینه اهدای عضو را از دانشگاه علوم پزشکی خواستار شد و آمادگی استان را برای رفع موانع مورد نیاز این مقوله، اعلام کرد.
نیکبخت با اشاره به بهره‌مندی استان از پزشکان صاحبنظر گفت: توجه دولت به مقوله بهداشت و درمان و اجرای طرح تحول سلامت ستودنی است به طوری که 325 میلیارد تومان، برای اجرای طرح تحول نظام سلامت به استان همدان اختصاص داده شده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.