قدس آنلاین-شهرکرد، آناهیتا موجودی؛ اقتصاد می بایست ابتدا برپایه استفاده از توان فکری افراد خلاق و نخبگان جامعه شکل گرفته سپس با بکار گیری تمامی منابع مورد نیاز منجر به سرمایه گذاری، تولید ،اشتغال و صادرات شود و درواقع این اقتصاد درون زا و برونگرا  باشد. 

شالوده اقتصاد مقاومتی استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های بومی و منطقه ای است

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد ، رئیس پارک علم و فناوری استان در جلسه شورای اداری استان که با حضور استاندار، معاونین و مدیران اجرایی استان در سالن شهید جعفرزاده برگزار شد اظهار داشت: شالوده اقتصاد مقاومتی استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های بومی و منطقه ای است که با هدایت صحیح منابع مالی و استفاده از سرمایه های انسانی می توان به آن دست پیدا کرد.

دکتر اسماعیل پیرعلی  افزود: این اقتصاد می بایست ابتدا برپایه استفاده از توان فکری افراد خلاق و نخبگان جامعه شکل گرفته سپس با بکار گیری تمامی منابع مورد نیاز منجر به سرمایه گذاری، تولید ،اشتغال و صادرات شود و درواقع این اقتصاد درون زا و برونگرا می باشد.

وی یکی از مولفه های رسیدن به اقتصاد مقاومتی را ایجاد شرکت های دانش بنیان دانست و خاطر نشان کرد مدیریت جریان دانش در میان دانشگاه ها، موسسات علمی و شرکت های دانش بنیان بر عهده پارک های علم و فناوری است.

پیرعلی با اشاره به جذب و پذیرش 120 واحد که از این تعداد 40 واحد فناور در مرکز رشد ، 70 شرکت در پارک علم و فناوری و 10شرکت دانش بنیان تا پایان سال 94 در پارک علم و فناوری استان، از اعطای بیش از 10 میلیارد ریال تسهیلات به این شرکت ها خبر داد.

وی صادرات محصولات دانش محور به مبلغ  بیش از 250هزار دلار توسط شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری استان، خرید و افتتاح مجتمع کارگاهی واقع در شهرک صنعتی شهرکرد، ایجاد فضای آزمایشگاهی به خصوص آزمایشگاه انرژی های نوین، برگزاری 40 کارگاه آموزشی و آموزش1400نفر ساعت و انعقاد بیش از  15 تفاهم نامه با مراکز علمی و دستگاه های اجرایی استان ار از دیگر فعالیت های پارک علم و فناوری در سال 94 دانست.

دکتر پیرعلی در پایان از با تقدیر و تشکر از همه مدیرانی که در سال 94 پارک علم و فناوری را یاری نمودند همراهی و همکاری همه مدیران استان را جهت توسعه پارک علم و فناوری که منجر به تحقق اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی استان می شود را خواستار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.