مدیرکل صدا و سیمای استانی تأکید کرد: سازمان حمل و نقل و ترافیک مشهد با زندگی و فعالیت روز مره شهروندان ارتباط مستقیم دارد لذا تلاش فعالان این حوزه در روان و رفاه عمومی شهروندان تأثیر گذار است.

 مهمترین راه رفع آلودگی هوا در شهرها، توجه ویژه به سیستم حمل و نقل پاک بوده است

به گزارش قدس آنلاین، محسن نصرپور در دیدار مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک مشهد به همراه تیم فنی و کنترل ترافیک در رسانه استانی افزود: رسانه استانی آماده است تا مردم را با دستاوردهای مطالعاتی –عمرانی و فعالیت های عملیاتی سازمان حمل و نقل و ترافیک آشنا کند لذا مطلوب است با هدف فرهنگ سازی و ارتقای دانش عمومی نسبت به رفتار اجتماعی در اقدامی مشترک، بسته های آگاهی بخش و آموزشی –فرهنگی از  صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی پخش شود.
وی استفاده از ظرفیت های فنی و گروه های برنامه ساز صدا و سیما در قالب های انیمیشن، تولیدات نمایشی و ... را بسیار مؤثر ارزیابی کرد و گفت: در خصوص حمل و نقل پاک، اطلاع رسانی فراگیر تری نیاز است که امیدواریم با همکاری و تعامل متقابل ، این مهم تحقق یابد.
نصرپور همچنین آموزش عمومی و تبلیغات را یکی از راهکارهای اصلی ارتقاء فرهنگ ترافیک اعلام کرد.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک مشهد هم با اشاره به اینکه رصد و مطالعات راهبردی  مهمترین موضوع در دستور کار سازمان است افزود: در راستای ایجاد جامعه ای ایمن ،  280 دوربین کنترل و 170 دوربین ثبت تخلفات  که 60 درصد انها  از امکان فیبر نوری بهره برده و دارای کیفیت رصد مطلوبی هستند به کار گرفته شده است.
دکتر امامی میبدی بر آیند این تلاش را کاهش تصادفات منجر به جرح و فوت در مشهد نسبت  به دیگر کلان شهرهای کشور عنوان و تصریح کرد: ایمنی ، کنترل و بازدارندگی  در فعالیت کارکنان سازمان حمل و نقل ترافیک شهری تعریف شده است لیکن نیازمند فرهنگ سازی و ارتقای سطح آگاهی  مردم از طریق رسانه فراگیر استانی هستیم.
وی با اعلام اینکه در تصادفات منجر به جرح که خود باعث بسیاری از مشکلات فردی و خانوادگی هستند 50 درصد موتور سیکلت سوار و 25 درصد عابر پیاده مقصر حادثه هستند اظهار امیدواری کرد: پیامد همکاری رسانه استانی و این سازمان در سبک زندگی ایرانی اسلامی و جامعه ای توأم با آرامش و رفاه بیش از پیش مؤثر باشد.
امامی میبدی اضافه کرد : تلفن 137 پل ارتباطی مردم و مسولان سازمان است و شهروندان از طریق نقشه راهنمای وضعیت ترافیک مشهد در سایت این سازمان ، از اخرین اوضاع ترافیکی نقاط مختلف شهر مشهد اگاه شوند. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.