قدس ‌آنلاین/ تکتم بهاردوست: جلسه نقد و بررسی فیلم «آمین خواهیم گفت» ازسلسله نشست‌های نقد و نمایش فیلم‌های گروه هنر و تجربه شنبه شب گذشته، با حضور سامان سالور کارگردان این اثر و علیرضا مهران بازیگر در محل سینما هویزه مشهد برگزار شد.

سعی کرده‌ام بدون جغرافیا کار کنم

در ابتدای این جلسه سالور گفت: «آمین خواهیم گفت» پنجمین ساخته من است که در این زمان اکران شده است، متأسفانه سال‌هاست که این گونه فیلم‌ها که فیلم‌هایی با سلیقه‌های خاص هستند، مورد کم‌توجهی قرار گرفته‌اند و نمایش داده نمی‌شوند.
وی با ابراز خوشحالی از اکران گروه هنر و تجربه گفت: فیلم‌های این گروه، فیلم‌هایی برخلاف جریان رایج سینماست و باید برای دیدن این گونه آثار کمی سعه‌صدر به خرج دهیم، چراکه اگر پرچم سینمای ایران در جهان برافراشته شده است، بخاطر وجود این فیلم‌ها و فیلمسازان است.
این کارگردان در توضیح دلیل اینکه آدم‌های فیلم‌هایش معمولاً آدم‌هایی عجیب و غریب ولی جذاب‌اند، افزود: من ساخت این فیلم را با طرح کوتاهی از برادرم شروع کردم و احساس کردم این طرح می‌تواند قصه متفاوتی برای فیلم متفاوتی باشد. در کارنامه کاری هر هنرمندی یکسری سلایق و مشترکاتی پیدا می‌کنید و این به آن معنی نیست که این آدم‌ها نشسته‌اند درخصوص آن فکر کرده‌اند، بلکه این‌ها همه در ناخودآگاه آدم وجود دارد.
سالور ادامه داد: به نظر من تنهایی و مشکل ارتباط، می‌تواند فصل مشترک خیلی از مسائل و ایده‌ها باشد، هر چند من سعی کرده‌ام بدون جغرافیا کار کنم.
وی درخصوص بازی علیرضا مهران گفت: کلاً می‌خواستم شخصیت‌های این فیلم درون‌گرا باشند. می‌خواستم که شخصیت «حسن» عجیب و غریب باشد، حتی لکنت حسن گرگر در فیلمنامه وجود داشت. او با اینکه تنهاست، رفتارهایی زنانه در او وجود دارد، ماهواره دارد، ورزش می‌کند و... کلاً آدم غریبی است و واقعا علیرضا مهران خیلی خوب از پس آن برآمد.
علیرضا مهران بازیگر این فیلم نیز در توضیح پیوستن خود به این پروژه گفت: برای هر بازیگری خیلی مهم است که شروع حضورش در سینما با فیلمسازان خوبی باشد که خوشبختانه من این شانس را داشته‌ام که اولین کارحرفه‌ای من همین فیلم بود، چون من کارم را از تئاتر شروع کردم و بعد وارد سینما شدم. در بدو ورود به این فیلم، خودم را دست سالور سپردم و همین باعث شد که مسیر را درست بروم. من زمانی که قرار شد این نقش را بازی کنم،  فیلمنامه‌ای در دست نداشتم، ولی با این همه دو ماه قبل از فیلمبرداری تحلیل شخصیت داشتیم و کلی در مورد نقش صحبت کردیم.
بازیگر نقش حسن گرگر افزود: من ماه‌ها به شخصیت حسن فکر کردم و غیر از صحبت‌هایی که با کارگردان داشتیم، جغرافیای مکانی که ما در آن کار می‌کردیم به ایجاد این شخصیت خیلی کمک کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.