۳۰ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۶
کد خبر: 369896

محمد حسین جعفریان

تهرانی نیستید؟  پس جریمه می‌شوید!

یکی از بدبختی‌های کشور ما، این طرح‌های خلق الساعه است که به ذهن برخی مدیران با لیاقت می‌رسد  بویژه آن‌ها که ماشاءالله دست به اجرایشان هم خوب است و فوری می‌خواهند هنرشان را اثبات کنند. مثلاً امروز بنزین کارتی می‌شود، میلیون‌ها نفر می‌روند دنبال کارت بنزین و چه وقت‌ها که صرف می‌شود و چه هزینه‌ها و ... یک سال بعد و در مدیریتی دیگر می‌گویند، لازم نیست و قیمت‌ها یکسان بشود و ... می‌شود و یک سال و اندی بعد باز مدیرانی دیگر به این نتیجه می‌رسند نه دوباره لازم است کارت باشد و در این میان مردم حیران می‌مانند؛ عده‌ای چون کارت‌ها لازم نبوده، پیگیر نشده‌اند، عده‌ای گم کرده، عده‌ای دنبالش نرفته‌اند و ... خلاصه تا دلتان بخواهد از این طرح‌ها هست.
حتی یادم هست چند سال پیش مدیران یک مرکز دولتی برای ازدواج خانم‌ها و آقایان، معیاری‌هایی تعیین کرده بودند که مثلاً عروس چه شرایطی داشته باشد، خوب است و داماد ... فقط خدا می‌داند این مدیران چرا هنگام ابداع این طرح‌های محیر‌العقول اندکی به مردمی که گرفتار طرح‌های آنان می‌شوند، فکر نمی‌کنند.
باری، حالا هم طرحی روی دست گرفته شده که براساس آن پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ بنا دارد تردد خودروهای پلاک غیرتهران (و گویا حتی شهرهای نزدیک تهران مانند کرج و غیره) را در پایتخت ممنوع کند. البته گفته است آن‌هایی را که تردد مداوم دارند، ممنوع و جریمه می‌کنیم، اما وقتی خبرنگار پرسیده چطور مداوم‌ها را از بقیه شناسایی می‌کنید، فرموده‌اند همکاران من این افراد را شناسایی می‌کنند! و البته این را هم گفته‌اند که مأموران راهور در صورت مشاهده خودروهایی با پلاک شهرهای دیگر اقدام به جریمه آنان خواهند کرد، اما خودروی این افراد توقیف نخواهد شد ... واقعاً لطف می‌کنند!
برادران من! تهران میلیون‌ها نفر جمعیت و میلیون‌ها دستگاه خودرو دارد. با نیروهای موجود هنوز وضعیت بحرانی موتورسیکلت‌ها را نتوانسته‌ایم در پایتخت سامان دهیم. چرا مردم را مضطرب می‌کنید؟ تهران یک ابر شهر است که روزانه صدها هزار خودرو از شهرهای مجاور وارد آن شده و شبانگاه خارج می‌شوند.
میلیون‌ها نفر محل کارشان تهران است، اما ساکن خارج از تهران هستند. صدها هزار نفر در رفت‌و‌آمد و مثلاً کاری مشترک بین تهران و مرکز استانی دیگر دارند. شما می‌دانید، سامان‌دهی این‌ها چه کار و وقت و انرژی و پول و امکاناتی می‌خواهد؟ روشن است که جریمه کردن، ساده‌ترین کار است و البته کوتاه‌ترین و پرسودترین راه، اما فکر مردم را هم کرده‌اید؟ بویژه آنکه رئیس محترم پلیس مربوطه فرموده‌اند، بزودی دوربینها زحمت این جریمه را خواهند کشید. بفرمایید چطوری به دوربین‌ها باید توضیح داد که پلاک مربوطه تردد دایمی دارد یا ... هر ساله در ایام عادی و تعطیلات میلیون‌ها نفر از تهران می‌گذرند تا به شهرهای دیگری برسند. آخر این چه طرحی است؟
زورتان به موارد دیگر نرسیده، دم دست‌ترین طرح را روی دست گرفته‌اید؟ چرا من به عنوان یک ایرانی حق ندارم اگر بناست 6 ماه در تهران باشم با خودروی خودم باشم، چرا قبل از آنکه همه جوانب یک طرح روشن شود، آن را عمومی می‌کنید و مردم را مضطرب و دکان دلال‌ها را رونق می‌دهید؟ چرا؟
خوانندگان گرامی!
لطفاً دیدگاه خود را درباره این موضوع
 با شماره 3000737276 در میان بگذارید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.