رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: ۱۹ مرکز بهداشتی و درمانی در مناطق مختلف استان گلستان احداث می‌شود.

۱۹ مرکز بهداشتی و درمانی در استان گلستان احداث می‌شود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، تقی ریاحی در مراسم افتتاح متمرکز طرح‌های بهداشت و درمان گلستان با حضور وزیر بهداشت با بیان اینکه 605 خانه بهداشت ملکی در استان گلستان فعال است، اظهار داشت: 19 مرکز بهداشتی و درمانی نیز در سطح استان در دست احداث است که تا نیمه دوم امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
وی با اشاره به توسعه خدمات تخصصی و فوق تخصصی در استان گلستان، افزود: 19 پروژه در استان گلستان در حال احداث است که تا پایان این ماه افتتاح می‌شود که 30 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح‌ها اختصاص یافته است.
ریاحی گفت: دستور ساخت مرکز آنژیوگرافی در شرق استان گلستان امروز توسط وزیر بهداشت و درمان در شهرستان گنبدکاووس مصوب شد و تا پاییز امسال نیز این مرکز احداث و افتتاح می‌شود.
وی اظهار کرد: سهم خدمات سرپائی در استان گلستان که در سال‌های گذشته کمتر از 20 درصد بود اکنون به 40 درصد رسیده و امیدواریم به 45 درصد برسد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با اشاره به فعالیت وضعیت بیمارستان‌های استان، گفت: هم‌اکنون 350 متخصص و فوق تخصص در همه بیمارستان‌های استان گلستان مستقر هستند.
ریاحی افزود: عدالت در عرصه خدمات بهداشتی و درمانی در استان برقرار شده و از شرق تا غرب استان این امکانات مهیا شده اما تا رسیدن به عدالت واقعی فاصله داریم.
وی اظهار کرد: یک جهش در بخش آموزش داشتیم و دانشگاه علوم پزشکی از رتبه 18 به رتبه 10 رسیده و در بخش پژوهش نیز به رشد مطلوب رسیدیم.
طرح های بهداشت و درمان در شهرستان‌های گرگان، آق قلا و گنبدکاووس متمرکز به بهره‌برداری رسید.
در شهرستان گرگان نیز مرکز آموزش تخصصی دندانپزشکی، در گنبدکاووس مجتمع سلامت و مرکز تخصصی دندانپزشکی و در شهرستان آق قلا بخش‌های دیالیز، سی‌سی‌یو و آی‌سی‌یو بیمارستان به بهره‌برداری رسید.
پس از این مراسم، مرکز فوق تخصصی جراحی قلب و عروق گرگان نیز با حضور وزیر بهداشت و درمان افتتاح می‌شود.
صبح امروز نیز بیمارستان 155 تختخوابی شهرستان مینودشت و فاز دوم بیمارستان کلاله نیز با حضور وزیر بهداشت و درمان افتتاح شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.