معاون بهداشت، درمان و توانبخشی هلال احمر خوزستان گفت: به‌دلیل وقوع سیل در استان بازدید میدانی تیم درمان اضطراری از مناطق سیل‌زده آغاز شد.

آغاز فعالیت واحدهای بهداشت و درمان اضطراری هلال‌احمر

به گزارش قدس آنلاین، مجید فرهادی در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه پایش تیم‌های BHCU آغاز شد، اظهار داشت: به هنگام بروز حوادث طبیعی و برخی از سوانح که نیازمند درمان‌های اضطراری است تیم  BHCU  یا تیم واحدهای بهداشت و درمان اضطراری با توجه به اهمیت مباحث بهداشت و درمان کار خود را آغاز می‌کند.
وی افزود: تیم‌های BHCU شامل واحدهای پرستاری، مامایی و بهداشت و همچنین متشکل از پزشکان عمومی و پرستار است.
معاون بهداشت، درمان و توانبخشی هلال احمر خوزستان با اشاه به اینکه به دلیل وقوع سیل در استان بازدید میدانی تیم درمان اضطراری از مناطق سیل‌زده آغاز شده است، بیان کرد:  پایش مناطق سیل‌زده از حدفاصل اهواز به سمت شوش شروع شده و تاکنون بیش از ده روستا بررسی شده‌اند.
وی گفت: با توجه به پیگیری‌ها و بررسی‌های انجام شده آن دسته از بیماری‌های خاص به ویژه  بیماری‌های عفونی که انتظار می‌رود بعد چنین حوادثی شیوع پیدا کند تا کنون رخ نداده است.
فرهادی با بیان اینکه طی کنترل مرکز بهداشتی روستای سیدخلف گزارشی از مارزدگی‌ها و عقرب‌زدگی‌هایی نسبت به آمارهای معمولی نداشته‌ایم، عنوان کرد: در روستای زبیر شهرستان شوش توسط جمعیت هلال احمر اهواز اردوگاه موقتی برپا شد که بیش از 65 نفر در 20 چادر مستقر در این اردوگاه از نظر سلامت بهداشتی سنجیده شده‌اند که خوشبختانه مشکل خاصی مشاهده نشده است.
وی افزود: پایش بهداشتی مناطق سیل زده از امروز آغاز شده و تا زمانی‌که از موقعیت حال خارج شویم ادامه خواهد داشت.
معاون بهداشت، درمان و توانبخشی هلال احمر خوزستان با بیان اینکه ارزیاب‌هایی با هدف بررسی مناطق‌سیل زده در شهرستان‌ها آموزش داده‌شده‌اند، بیان کرد: یک‌سری از مشکلات بهداشتی از جمله  بیماری‌های گوارشی به دلیل آب اشامیدنی به وجود می‌آید بنابراین توجه به آب آشامیدنی یک ضرورت است.
وی ضمن بیان اینکه توصیه می‌کنیم مردم از نظر مصرف مواد خوراکی مسائل بهداشتی را رعایت کنند، گفت: بیشترین برخوردی که داشتیم مشکل اب اشامیدینی در روستاها بود. لازم است که مردم درابتدا آب را بجوشانند سپس استفاده کنند.
سیل، آب آشامیدنی مردم به ویژه روستائیان را تحت تأثیر قرار داده بنابراین نیاز تأمین آب آشامیدنی از اهم نیازهای مردم سیل‌زده خوزستان به شمار می‌رود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.