به گزارش قدس آنلاین از نهاوند ؛ کریم حمیدوند، فرماندار این شهر با اشاره به اینکه طی چهار روز گذشته بیش از ۱۵۵ میلیمتر مکعب بارش در شهرستان ثبت شده است، گفت: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۶۳ درصد افزایش میزان بارندگی داشتیم.

آسیب  سیل به ۴۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی نهاوند 

وی با بیان اینکه امسال شهرستان با ترسالی مواجه است، افزود: اگر صرفه‎جویی در مصرف آب داشته باشیم با مشکل کم‎آبی مواجه نخواهیم شد.
فرماندار شهرستان نهاوند ضمن توصیه به مردم برای مدیریت مصرف آب به ویژه در بخش کشاورزی یادآور شد: متأسفانه بیش از 92 درصد آب در بخش کشاورزی مصرف می‌شود.
وی با بیان اینکه با کشاورزانی که مصرف بیش از رویه داشته باشند، برخورد قانونی خواهد شد، به بروز خسارت‎های ناشی از وقوع سیلاب در مناطق مختلف شهر و روستاهای نهاوند اشاره کرد.
حمیدوند گفت: وقوع سیلاب در روستاهایی که کمتر از تسهیلات مقاوم‎سازی مسکن بهره‎مند شده بودند، خسارت بیشتری را در پی داشت.
وی با بیان اینکه در روستای «برجک»، بیش از ده‌ها واحد مسکونی تخریب شدند، افزود: بیشترین آسیب وارده در بخش آبگرفتگی منازل روستایی و تخریب واحدها بوده است.
حمیدوند با اشاره به بروز خسارت به تأسیسات زیربنایی از جمله چاه‎های کشاورزی، ترانسفورماتورهای برق، چند سایت پرورش ماهی و... گفت: در حال بررسی آمار دقیق خسارت ناشی از سیلاب اخیر هستیم.
وی ادامه داد: بیش از یک‌میلیارد تومان خسارت اولیه ناشی از بروز سیلاب در نهاوند برآورد شده که این مبلغ به طور حتم افزایش می‎یابد.
فرماندار شهرستان نهاوند از وقوع آسیب به منازل 25 روستا و 400 هکتار از اراضی کشاورزی خبر داد و گفت: بیش از 180 واحد روستا، به خاطر وقوع سیلاب متحمل خسارت 10 تا صد درصدی شدند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.