۳۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
کد خبر: 370600

امروز و با حضور وزیر حمل‌ونقل، دریا، شیلات فرانسه قرارداد خواهرخواندگی ایستگاه‌های راه‌آهن تهران و پاریس منعقد شد.

قرارداد خواهرخواندگی ایستگاه‌های راه‌آهن

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، آلن ویدالیس، وزیر حمل‌ونقل، دریا و شیلات فرانسه در ادامه سفر خود به ایران، امروز از ایستگاه راه‌آهن تهران بازدید کرد.

آشنایی با فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش ریلی، انعقاد قرارداد خواهرخواندگی ایستگاه‌های راه‌آهن تهران و پاریس و بازدید از ایستگاه راه‌آهن تهران، بخشی از برنامه‌های سفر وزیر حمل‌ونقل فرانسه به ایران است.

در این مراسم قائم‌مقام راه‌آهن با اشاره به برنامه‌ریزی برای ارتقای همکاری راه‌آهن ایران و فرانسه، اظهار داشت: تلاش می‌کنیم فرصت‌های سرمایه‌گذاری در راه‌آهن به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی معرفی شود.

احمد خدایی افزود: به عنوان مثال شرکت فرانسوی اَرِف طرح توسعه ایستگاه راه‌آهن تهران را انجام می‌دهد که این شرکت وابسته به دولت فرانسه است.

وی اظهار داشت: در سفر‌ رئیس‌جمهور کشورمان به فرانسه، موافقت‌نامه‌های مختلفی به امضا رسید که بخشی از آن در حوزه ریلی بود.

قائم‌مقام راه‌آهن ادامه داد: مقرر شده است کشور فرانسه در طرح‌های توسعه راه‌آهن ایران سرمایه‌گذاری کند و آنها امروز در این مراسم پیگیری می‌کنند که چه پروژه‌هایی از راه‌آهن امکان سرمایه‌گذاری دارد.

خدایی، انتقال تجربیات و دانش را از دیگر برنامه‌های بازدید وزیر حمل‌ونقل فرانسه از ایستگاه راه‌آهن تهران عنوان کرد و گفت: طرح‌های جامع توسعه‌ای راه‌آهن با حضور و تعاملات دو کشور اجرایی می‌شود.

بنا براین گزارش، مقرر بود در این بازدید وزیر راه و شهرسازی ایران و مدیرعامل راه‌آهن، وزیر حمل‌ونقل فرانسه را همراهی کنند، اما پس از چند ساعت تأخیر، وزیر حمل‌ونقل فرانسه بدون همراهی وزیر راه ایران در این مراسم حاضر شد.

حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در ادامه سفرهای استانی خود امروز با قطار به سمنان سفر کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.