بر مبنای توافق اتحادیه اروپا و ترکیه در زمینه امور مهاجران، ۱۱۰ میلیون یورو به این کشور پرداخت شد.

حق السکوت ۱۱۰ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به ترکیه برای جلوگیری از ورود مهاجران به قاره سبز!

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اسپوتنیک فرانس؛ اتحادیه اروپا بر مبنای تعهد کمک به تشکیل مرکز پناهجویان در ترکیه، امروز  مبلغ 110 میلیون یورو را به عنوان بخشی از تعهد خود به این کشور پرداخت کرد. به طور کلی این هزینه بالغ بر 187 میلیون یورو پرداخت شده از 3 میلیارد یورو وعده داده شده است. 60 میلیون برای تامین هزینه مواد غذایی، سلامت و اقامت مهاجرانی که از یونان به ترکیه بازگردانده شده اند و 50  میلیون نیز برای به عنوان کمک بشر دوستانه برای رفع نیاز های اساسی آوارگان سوری به ترکیه در نظر گرفته شده است.

28 کشور عضو اتحادیه اروپا 18 مارس توافقنامه ای با آنکارا امضا کردند که بر مبنای آن همه مهاجرانی که به جزایر یونان رسیده اند به ترکیه بازگردانده شوند. در ازای این همکاری ترکیه، اتحادیه اروپا نیز قبول کرد که اخذ ویزا برای اتباع ترکیه آزاد شود، مذاکرات الحاق این کشور به اتحادیه اروپا دوباره از سرگرفته شود و بودجه ای 3 میلیارد یورویی به ترکیه تخصیص گردد.

7 آوریل، رئیس جمهور ترکیه اتحادیه اروپا به عدم انجام تعهداتش محکوم کرد و تهدید کرد که این کشور نیز به توافق در مورد امور مهاجران عمل نخواهد کرد.

فرانسه در اجلاس اتحادیه اروپا در بروکسل از ترکیه دفاع کرد اما خاطر نشان کرد که این همکاری مؤثر نباید منجر به پرداخت مبلغ اضافی به این کشور شود.

ترجمه: مریم سادات کاظمی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.