تظاهرات ضد برده داری در موریتانی با دخالت نیروهای پلیس به خشونت كشیده شد.

تظاهرات ضد برده داری در موریتانی به خشونت گرائید

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، خبرگزاری شینهوا از نواكشوت (پایتخت)، نیروهای پلیس، تظاهرات كنندگان را كه در اعتراض به نظام برده داری در پایتخت موریتانی تجمع كرده بودند، با اعمال خشونت متفرق كردند.
معترضان با تحصن در مقابل دادگاه عالی موریتانی در نواكشوت، با حمل پارچه نوشته هایی خواستار آزادی «بیرام ولد عبید» و «ابراهیم ولد بلال رمضان» از مقام های ارشد یك گروه ضد برده داری در این كشور شدند.
در حالی كه موریتانی در سال 1981 رسما پایان نظام برده داری در كشور را اعلام كرد، گزارشگر ویژه سازمان ملل در سال 2010 از تداوم مناسبات برده داری در این كشور خبر داد.
بنا بر اعلام فعالان سیاسی، فرزندان سیاهان آفریقایی كه در جریان حمله تاریخی برده داران به اسارت درآمدند، همچنان به عنوان برده به كار گرفته می شوند.
طبق آمارهای رسمی، موریتانی آخرین كشور حال حاضر جهان بوده كه به نظام برده داری در كشور خود پایان داده است.
این در حالی است كه بر اساس قوانین موریتانی، مجازات عاملان شكنجه و برده داری مشمول مرور زمان نشده و هیچ گاه مبارزه با این جنایات ضد انسانی از دستور كار دولت و دستگاه قضایی خارج نخواهد شد.
موریتانی یا جمهوری اسلامی موریتانی، كشوری واقع در شمال غربی آفریقا به پایتختی نواكشوت است.
موریتانی، یازدهمین كشور بزرگ در آفریقاست كه در غرب با اقیانوس اطلس، در شمال با صحرای غربی، در شمال شرقی با الجزایر، در شرق با مالی و در جنوب با سنگال هم‌مرز است.
90 درصد موریتانی را بیابان پوشانده ‌و جمعیت این كشور 3 میلیون و 500 هزار نفر است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.