به گزارش قدس آنلاین از نهاوند ؛ کریم حمیدوند، فرماندار این شهرستان گفت: سیل، زلزله و سرمازدگی بیش از ۱۶۴ میلیارد تومان به نهاوند خسارت وارد کرد.

خسارت ۱۶۴ میلیارد تومانی بلایای طبیعی به نهاوند
وی افزود: در نهاوند رعایت قوانین در حوزه ساخت و ساز موجب کاهش خسارات شده ول متأسفانه عواملی از جمله سیل، سرمازدگی باغات و زلزله در سال جاری آسیب و خسارت 164 میلیارد تومانی به شهرستان نهاوند وارد کرده است.
وی با بیان اینکه سرمای بهاره به بیش از 9 هکتار از باغات میوه نهاوند از 10 تا صد درصد خسارت وارد کرد، افزود: تنها در بخش باغی حدود 156 میلیارد تومان خسارت وارد شده است.
فرماندار نهاوند این موضوع را نیازمند توجه مسئولان مربوطه به ویژه ستاد بحران استانداری و وزارت کشور دانست و در ادامه با اشاره به عدم استقبال کشاورزان در بیمه محصولات گفت: متأسفانه شاهد وجود دیوار بی‌اعتمادی بین دستگاه‌های بیمه‌گزار و کشاورزان
هستیم که دستگاه‌های بیمه‌گزار باید سریع‌تر برای ایجاد اعتماد بین خود و کشاورز وارد عمل شوند.
وی ادامه داد: سال گذشته در بخش شیلات به علت ویروس وی.اچ.اس، 11 میلیارد تومان خسارت را شاهد بودیم که دستگاه‌های بیمه‌گزار به کمک برخی سایت‌های تولید ماهی در نهاوند آمدند و بخشی از خسارات را جبران کردند.
حمیدوند افزود: هر چند در مقایسه با خسارات وارده، میزان کمک بیمه ناچیز بود اما توانست بخشی از مشکلات را رفع کند.
وی در ادامه وقوع سیلاب در نهاوند را منجر به آب‌گرفتگی بیش از 28 روستای نهاوند دانست و گفت: طبق گزارش کارشناسان بنیاد مسکن، به بیش از 497 واحد مسکن روستایی بین 10 تا صد درصد خسارت وارد شده است.
فرماندار نهاوند با اشاره به اینکه سیلاب به زیرساخت‌های فنی برخی دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله آب و برق نیز آسیب وارد کرده است، افزود: هلال احمر توانست در کمک‌رسانی به روستاییان اقدامات قابل قبولی را ارائه دهد.
وی با بیان اینکه آموزش افراد به ویژه دهداران به عنوان مدیر ستاد بحران در سطح روستاها می‌تواند در کاهش آسیب ما را یاری کند، افزود: در 50 روستای نهاوند ستاد مدیریت بحران زیر نظر کارشناسان هلال احمر ایجاد شده است.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.