به گزارش قدس آنلاین از ملایر ؛ مسعود رضایی، مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این شهر با اعلام مطلب فوق گفت: تا کنون ۵۱ درصد از واحدهای مسكن روستایی ملاير مقاوم سازی شده است.

۶۰۰ واحد مسكن شهری در قالب مسكن محرومين و ارزان قيمت در شهرستان ملاير احداث و تحویل متقاضیان شد.

وی افزود: در سطح اين شهرستان 28 هزارو 122 واحد مسكن روستایی وجود دارد كه برای 18 هزارو 300 فقره سهيمه تسهيلات مقاوم سازی ابلاغ شد.
وی اظهار كرد: از اين تعداد 16 هزار واحد به مرحله معرفی به بانك رسيده و 15 هزار واحد نيز با اعتبار يك ميليارد و 750 ميليون ريال در سيستم بانكی عقد قرارداد شده و به مرحله بهره برداری رسيده اند.
وی ادامه داد: علاوه بر اين 14 هزار و 360 واحد مسكن روستایی نيز پايان كار گرفته و در مرحله اتمام هستند و بزودی تحويل متقاضيان در سطح روستاها خواهد شد.
رضایی با بيان اينكه در اين شهرستان 142 روستا مشمول صدور سند شده است، گفت: تاكنون 18 هزار و 764 جلد سند مالكيت روستايي و شهرهای زير 25 هزار نفر در سطح اين شهرستان صادر شده است.
مدير بنياد مسكن ملاير صدور سند مالكيت روستایی را يكي از اقدامات موثر دولت درباه كاهش تبعيض شهری و روستایی دانست و گفت: صدور سند مالكيت روستایی كاری مشترك بين بنياد مسكن و ثبت اسناد بود كه به خوبی انجام شد.
رضایی با بيان اينكه ملاير يكی از شهرستان های حايز رتبه برتر در صدور سند مالكيت روستایی است، افزود: در حال حاضر روستاهاي باقيمانده در اين طرح روستاهای اوقافی است كه طبق هماهنگی های انجام شده بزودی به سرانجام خواهد رسيد.
وي گفت: اميدواريم بتوانيم اقدامات باقيمانده در اين زمينه را به اتمام رسانده و جامعه هدف در اين شهرستان را پوشش صد درصدی دهيم.
وی درباره مسكن مهر شهرهای  زير 25 هزار نفر نيز اظهار كرد: تاكنون حدود 760 واحد در شهرهای زير 25 هزار نفر از تسهيلات مسكن مهر بهره مند شده اند.
رضایی ادامه داد: مسكن مهر در شهرهای زير 25 هزار نفر جمعيت شامل ازندريان، جوكار، سامن و زنگنه به دو صورت انفرادی و انبوه سازی در حال احداث است كه يك هزار و 281 واحد به بانك معرفی و 773 واحد عقد قرارداد شده است.
رضایی گفت: هم اكنون نيز پروژه 176 واحدی با 98 درصد پيشرفت فيزيكی در حال ساخت است كه به مناسبت دهه حساب 100 امام راحل(ره) مرحله ثبت نام و واگذاری آن آغاز شده و بزودی تحويل متقاضيان خواهد شد.
شهرستان ملاير داراي 208 روستاي دارای سكنه است و با جمعيتی بالغ بر 300 هزار نفر در جنوب شرقی استان همدان واقع شده است. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.