قدس آنلاین / ساری / حسین احمدی : مدير كل پزشكي قانوني استان مازندران از افزایش ۱۹ درصدی حوادث ناشی از کار خبر داد.

افزایش ۱۹ درصدی فوتی ناشی از حوادث کار در مازندران

دكتر علي عباسي افزود: در سال گذشته 95نفر بر اثر حوادث ناشی از كار در استان جان خود را از دست دادندكه همگی نرد بودند.

وی تصريح كرد: بر اساس آمارهاي مراکز پزشكي قانوني استان در سال گذشته به ترتیب شهرستان ساري  با  14 ، آمل با 13 و بابل با 12 مورد فوتی بيشترين و شهرهاي  عباس آباد و فریدونکنار  هر كدام با يک مورد فوتي كمترين موارد مرگ ناشي از حوادث كار را داشتند.

مدير كل پزشكي قانوني مازندران اضافه نمود: عمده دلايل مرگ افراد در حوادث كار مربوط به سقوط از بلندي و پس از آن برق گرفتگی است به نحوي كه در سال گذشته 53 مورد مرگ هاي ناشي از حوادث كار به دليل سقوط از بلندي و 18 مورد نيز برق گرفتگي ، 15 مورد اصابت جسم سخت بود.

دكتر عباسي با بیان اینکه شهریور و تیر ماه هر کدام با 14 مورد بیشترین ماهی بود که در آن حادثه رخ داد، افزود : درسنین 31الی 40 سال با 29 مورد دارای بیشترین فوتی و سنین کمتر از 20 سال با 7 مورد فوتی کمترین فوتی را داشته است.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران یادآور شد: از 95 نفر از فوت شدگان ناشی از حوادث کار، 88 نفر ایرانی  و ما بقی ملیت غیر ایرانی(افغان) داشتند.

دكتر عباسي با اشاره به اينكه بيشترين حوادث ناشي از كار در بخش ساختمان مي باشد، ارزش نهادن به جان انسانها ، داشتن برنامه ايمني در كار ، رعايت استاندارد ها و قوانين مربوطه ، آموزش و ايجاد نظام اطلاع رساني و عبرت از حوادثي كه اتفاق افتاده را از مهمترين راهكارها در راستاي كاهش حوادث ناشي از كار دانست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.