قدس آنلاین - ایلام: مسئول ستاد بازسازی مناطق سیل زده استان ایلام گفت: برای بازسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده از سیل آبان ماه ۹۴ استان ایلام، ۱۵۰۰ میلیارد ريال تسهیلات اختصاص یافته است.

اختصاص ۱۵۰۰ میلیارد ريال تسهیلات به واحدهای سیل زده ایلام

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، فاخر محمدیان با بیان اینکه از این میزان تاکنون 860 میلیارد ريال اعتبار در قالب تسهیلات به 17 هزار واحد مسکونی پرداخت شده است، اظهارداشت: این میزان تسهیلات در دو بخش تعمیرات و معیشتی (خرید لوازم زندگی و تجاری) به صاحبان منازل آسیب دیده پرداخت گردید.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات به صاحبان واحدهای آسیب دیده از طريق شعب بانك هاي ملي، صادرات، ملت، سپه و تجارت انجام شده است، افزود: با وجود پرداخت این میزان تسهیلات، سهميه در نظر گرفته شده براي بانك رفاه 50 درصد و بانك مسكن 100 درصد هنوز ابلاغ نشده است.

مسئول ستاد بازسازی مناطق سیل زده استان ایلام به بهره تسهیلات چهار درصدی در مناطق روستايي و پنج درصدی در مناطق شهري اشاره کرد و بیان داشت: پرداخت 772 ميليارد و 800 ميليون ريال تسهيلات تعمير واحد مسكوني در قالب 12 هزار و 880 فقره، 180 ميليارد ريال براي احداث 600 واحد شهري (هر واحد 300 ميليون ريال)، 60 ميليارد ريال براي احداث 300 واحد روستايي (هر واحد 200 ميليون ريال) و 480 ميليارد ريال نيز براي خريد لوزام خانگي و تجاري به 12 هزار واحد مصوب شده است.

فاخر محمدیان سقف اعتبار واحدهاي تعميري 40، 60 و 80 ميليون ريال و واحدهاي احداثي در سطح روستاها 200 ميليون و شهري 300 ميليون ريال عنوان و تصریح کرد: تنها مشکلی که در حال حاضر وجود دارد، تعیین تکلیف وضعیت پرداخت خسارت واحدهاي احداثي است که با توجه به اينكه اكثر اين واحدها فاقد سند مالكيت هستند لذا براي دريافت پروانه مسكن دچار مشكل شده و البته پرونده اين واحدها آماده معرفي به بانك است و هماهنگي هاي لازم در اين خصوص انجام شده و تلاش مي شود مشكلات مربوط به اين واحدها در شوراي هماهنگي بحران استان مطرح و در خصوص آنها تعيين تكليف شود.

وی همچنین به سیل آخر هفته گذشته در استان اشاره کرد و یادآور شد: سيل اواخر هفته گذشته در برخي نقاط اين استان از جمله شهرستان مرزي دهلران خسارات فراوانی وارد کرده که هنوز برآورد دقيقي از ميزان اين خسارت ها انجام نشده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.