مقامات سوئیسی روند اعطای تابعیت به خانواده ۲ دانش آموز مسلمان سوری را که حاضر نشدن اصول دینی خود را زیر پای بگذارند، لغو کردند.

لغو روند اعطای تابعیت به یک خانواده مسلمان در سوئیس به خاطر دست ندادن!

به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مقامات سوئیسی روند اعطای تابعیت به خانواده دو دانش آموز مسلمان سوری را که به علت باورهای دینی حاضر نشدند با خانم معلمشان دست بدهند، به حال تعلیق درآوردند. 
سخنگوی دولت محلی «بازل» در شمال سوئیس در رایانامه‌ای که برای خبرگزاری فرانسه ارسال کرد نوشت روند اعطای تابعیت به این خانواده که از ماه ژانویه آغاز شده بود هفته گذشته به حال تعلیق درآمد. 
این تصمیم به دنبال بحث و جدلی که دو هفته پیش در سوئیس آغاز شد، اتخاذ شده است. دو دانش آموز پسر این خانواده که ۱۴ و ۱۵ ساله هستند حاضر نشدند آن گونه که در مدارس سوئیس مرسوم است با خانم معلمشان دست بدهند. 
این دو نوجوان در توضیح اقدام خود گفتند اسلام دست دادن مرد را با زنی که عضو خانواده آن‌ها نیست ممنوع کرده است. فرزند کوچک‌تر این خانواده گفت با گوش دادن به یک سخنرانی در شبکه اینترنت به این مسئله پی برده است. 
پس از خودداری این دو نوجوان از دست دادن با معلمشان، مدیر مدرسه تصمیم گرفت آن‌ها را از این کار مستثنی کند ولی این اقدام با اعتراضات شدید در سوئیس همراه شد. 
سمونتا سوماروگا وزیر کشور سوئیس گفت «دست دادن بخشی از فرهنگ ما است» و خودداری این دو دانش آموز از دست دادن با معلمشان به بهانه آزادی عقیده، غیرقابل قبول است. 
مقامات دولت محلی بازل تصمیم گرفتند برای حل این مشکل از کار‌شناسان حقوقی کمک بگیرند که نتایج بررسی‌های آنان اواخر آوریل یا اوایل ماه مه مشخص خواهد شد. 
پدر این دو نوجوان که امام جماعت مسجدی در بازل است سال ۲۰۰۱ به عنوان پناهجو از سوریه وارد سوئیس شده بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.