وزرای دفاع آمریکا و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس در پایان نشست خود در ریاض با تاکید بر ادامه "همکاری‌های استراتژیک دفاعی" بار دیگر اتهامات خود را علیه ایران تکرار کردند.

دیدار کارتر با همتایانش در شورای همکاری خلیج‌فارس و تکرار ادعاها علیه ایران

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی گفت که با همتایان خود در شورای همکاری خلیج فارس به توافق رسیده تا از این پس گشت‌های دریایی مشترکی برای "رویارویی با قاچاق سلاح توسط ایران" انجام شود.
وی مدعی شد که ایران باعث بی‌ثبات شدن امنیت منطقه است و تاکید کرد که "واشنگتن به امنیت شرکایش در شورای همکاری خلیج فارس اهتمام تام می‌دهد.
عبداللطیف الزیانی، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس نیز در این کنفرانس مطبوعاتی، گفت که وزیر دفاع آمریکا تاکید کرده کشورش بر حمایت از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس علیه اقدامات ایران، پایبند است.
وی گفت: با کارتر در خصوص اوضاع منطقه و تلاش ها برای مبارزه با داعش گفت و گو کردیم و توافق شد که همکاری‌های دفاعی کشورهای خلیج فارس و آمریکا به ویژه در عرصه دفاع موشکی گسترش یابد.
محمد بن سلمان، وزیر دفاع عربستان نیز در جریان نشست وزرای دفاع کشورهای عرب حوزه خلیج فارس با کارتر تاکید کرد، همکاری برای رویارویی با چالش های تروریستی و "مداخله" ایران لازم است چرا که جهان امروز با دو چالش یعنی تروریسم و دخالت‌های ایران روبروست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.