۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۵
کد خبر: 371066

مدیر عامل اتحادیه سراسری ماهیان گرم آبی گفت:سال گذشته به سبب درگیری های عراق میزان صادرات ۸ الی ۱۰ درصد با کاهش مواجه بوده است.

ترمز صادرات ماهیان گرم آبی برید
به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،‌ حسن آقازاده مدیر عامل اتحادیه سراسری ماهیان گرم آبی کشور با اشاره به وضعیت تولید اظهار داشت: تولید ماهیان گرم آبی در سال گذشته به سبب عدم ایجاد مزارع جدید، سطح زیر کشت و معرفی گونه های دیگر تفاوت معنا داری نسبت به سال های ما قبل از خود نداشته است.
 وی با اشاره به تولید 145 هزار تنی ماهیان گرم آبی در سال گذشته گفت: امسال با توجه به بارش های مناسب و تامین به موقع نهاده ها ، پیش بینی می شود که میزان تولید با رشد مواجه شود.
آقازاده در ادامه با اشاره به مشکلات تولید کنندگان بیان کرد: افزایش قیمت نهاده ها و بازار صادراتی از عمده مشکلات تولید کنندگان و صادر کنندگان است چرا که در صورت کشش بازار ، حذف واسطه ها و عرضه مستقیم آبزیان سودی که نصیب دلالان و واسطه گران می شود، به سمت تولید هدایت خواهد شد.
وی در ادامه یاداور شد: عدم فرآوری محصولات از دیگر مشکلات تولید کنندگان است که کارخانه ها به سبب افزایش هزینه های جاری ورود پیدا نکرده و  درنهایت همین امر منجر به  عرضه تولید و افت قیمت  دربازارخواهد شد. 
مدیر عامل اتحادیه سراسری ماهیان گرم آبی با اشاره به صادرات آبزیان تصریح کرد: با توجه به انکه بخش اعظم صادرات به عراق است ، باید گفت که در سال گذشته به سبب درگیری های عراق میزان صادرات 8 الی 10 درصد با کاهش مواجه بوده است.
آقازاده درادامه بیان کرد: سال گذشته 17 هزار تن ماهیان گرم آبی به بازارهای هدف صادر شده ، و لازم به ذکر است که میزان صادرات در مقایسه با سال 86 افت چشمگیری داشته است.
وی با اشاره به بازارهای هدف صادرات محصولات گرم آبی افزود: 70 درصد صادرات به عراق و مابقی به کشورهای خلیج فارس، امارات ، دبی و لبنان صورت می گیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.