قدس آنلاین- تبریز: مدیر آموزش و پرورش شهر نظرکهریزی هشترود گفت: ۱۵ مدرسه شهر نظرکهریزی هشترود نیاز به تخریب و بازسازی دارد.

۱۵ مدرسه شهر نظرکهریزی هشترود نیاز به بازسازی دارد

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، ابراهیم قاسمی در نخستین همایش مجمع خیران مدرسه‌ساز و مدرسه‌یار این شهر اظهار داشت: هم اکنون در 96 روستای این شهر 105 مدرسه وجود دارد که 15 مدرسه کاملا در حال تخریب و نیاز اساسی به بازسازی دارد.

وی با بیان اینکه از این تعداد مدرسه 10 مدرسه نیاز به مقاوم‌سازی و تعمیرات کلی و مابقی نیازمند تعمیرات هستند افزود: اکثر مدارس نیز فاقد تجهیزات از جمله رایانه و امکانات درسی هستند.

مدیر آموزش و پرورش نظرکهریزی با تاکید بر اینکه در پایه ششم ابتدایی در درس فناوری که نیاز به رایانه است اکثر مدارس فاقد این سیستم بوده و دانش‌آموزان این مقاطع نمی‌توانند به درستی دروس را یاد بگیرند از خیران خواست مدارس این شهر را به سیستم‌های روز علمی و فناوری تجهیز کنند.

در ادامه معاون مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز امکانات اولیه تدریس را در مدارس فنی و حرفه‌ای بزرگ‌ترین مشکل تدریس آموزش برشمرد.

حسین وجدان‌پرست گفت: مشارکت خیران به نوعی سرمایه‌گذاری در ارتباط با تربیت نیروهای انسانی است.

در این همایش خیران 150 میلیون ریال کمک نقدی و حاج بهرام ملکیان خیر مدرسه‌ساز نیز ساخت یک باب مدرسه 6 کلاسه در روستای «باتمانقلج» را تقبل کرد.

همچنین از حاج ناصر اصغری خیر نظرکهریزی نیز به عنوان خیر برتر که تاکنون بیش از 32 هزار و 600 مترمربع زمین به آموزش و پرورش و نهادهای دولتی این شهر اهدا نموده است تجلیل شد.

به گزارش فارس، شهر نظرکهریزی هشترود دارای 100 روستای دارای سکنه و 18 هزار نفر جمعیت دارد.

این شهر در سال 1369 به بخش و در سال 1383 به شهر ارتقاء یافت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.