رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: سبک زندگی ما تأثیر بسیار زیادی بر بیماری دیابت دارد و با تغییر سبک زندگی مردم این بیماری رو به افزایش است.

تغییر سبک زندگی عامل افزایش بیماری دیابت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرنگاران جوان ،محسن عظیمی‌نژاد افزود: در سال 2008 تحقیقی در استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی اجرا شد که پیش‌بینی کرد در سال 2015 شیوع بیماری دیابت به پنج و نیم درصد برسد ولی آمارها نشان می‌دهد با تغییر سبک زندگی مردم متأسفانه در سال 2020 به هشت درصد می‌رسد.

وی، آسیب‌های چشم، کلیه، مغز و قلب را بخشی از نتایج بیماری دیابت دانست و تصریح کرد: در مرحله اول به دلیل کاهش درد در بیماران دیابتی، بیماری‌های قلبی روی می‌دهد که بیمار متوجه نمی‌شود و باعث سکته‌ می‌شود، کلیه براثر فشارخون ایجادشده از دیابت از کار می‌افتد، عروق چشم دچار مشکل و فرد نابینا می‌شود و درنهایت همه این‌ها، هزینه درمانی بسیار زیادی به شبکه درمان کشور تحمیل می‌کند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور با اشاره به اینکه بهترین راه درمان دیابت، جلوگیری از آن است، گفت: رسانه‌ها با اطلاع‌رسانی می‌توانند تأثیر بسیار زیادی در کاهش هزینه‌های بهداشت و درمان داشته باشند و یکی از نمونه‌های واضح آن اطلاع یافتن مردم از این بیماری و جلوگیری از آن است.
عظیمی‌نژاد تأکید کرد: بر این اساس یک سری اقدامات جهت اطلاع مردم در هفته سلامت که به نام غلبه بر دیابت توسط سازمان جهانی بهداشت نام‌گذاری شده است در شهرستان اجرا خواهد شد.
رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان نیشابور خاطرنشان کرد: طبق بررسی‌های انجام‌شده از جمعیت 91 هزارنفری روستاهای نیشابور در محدوده جمعیتی بالای 30 سال 4.6 درصد جمعیت نیشابور که تعداد سه هزار و 387 نفر را شامل می‌شود از این بیماری رنج می‌برند.
عظیمی‌نژاد افزود: جمعیت شهری نیشابور به دلیل غیرفعال بودن غربالگری در شهر به‌صورت کامل شناسایی نشده‌اند ولی تعداد هزار و 508 نفر در حال حاضر در شهر نیشابور شناسایی و از خدمات درمانی استفاده می‌کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.