پیشنهاد سردبیر

قدس آنلاین / مصطفی لعل شاطری: امام جمعه مشهد در خطبه‌های عبادی- سیاسی نماز جمعه در حرم مطهر رضوی با اشاره به ویژگی‌های دنیا و آخرت گفت: زندگانی دنیا چه برای اهل دنیا و چه برای اهل آخرت، آمیخته با اضطراب و نگرانی است. آن‌هایی که در این زندگی اهل دنیا و در پی توسعه قدرت و لذت هستند، زندگی آن‌ها در نگرانی است، زیرا خاصیت زندگانی دنیا این است که هر چه امکانات مادی افزایش یابد، بر نگرانی و اضطراب افزوده می‌‌شود.

 بی حجابی کلید واژه فساد اقتصادی و فساد اخلاقی است

آیت الله علم الهدی با بیان این موضوع که حضرت محمد(ص) درباره امیرالمؤمنین علی (ع) حدیث متواتری دارند که تمام فرق اسلامی این حدیث را نقل کرده‌اند، چنانکه حضرت فرموده اند: «لا یحبّک إلاّ مؤمنٌ، ولا یُبغضک؛ یا علیُّ لا یُبغضک مؤمنٌ ولا یُحبّک منافقٌ؛ یا علی، تو را دوست ندارد مگر مؤمن و کینه و بغض تو در دل انسانی نیست مگر منافق و کافر» بیان داشت: تحلیل این حدیث، بهترین سخن امروز است. براستی چرا مؤمن علی(ع) را دوست دارد و کافر و منافق نسبت به علی(ع) کینه دارد؟ منافق و کافر به حضرت عقیده و ایمان ندارد، که این نشانه و لازمه نفاق و کفر است، اما چرا دشمنی و بغض با علی (ع)؟ باید دانست کافر و منافق به خدایی معتقد نیست، معادی را باور ندارد و محور وجود و هستی‌ را تنها زندگی دنیا، قدرت و ثروت بیشتر و لذت فراوان ‌تر می‌داند که این قدرت، ثروت و لذت جز با فساد اقتصادی و فساد اخلاقی ممکن نیست و علی (ع) بزرگ‌ترین مبارز ضد فساد اقتصادی و ضد فساد اخلاقی محسوب می‌شود.
وی افزود: منافق و کافری که فساد اقتصادی و فساد اخلاقی برای او ابزار دنیاپرستی و محور زندگی است، دشمن علی(ع) و کینه به وجود اقدس مولا امیرالمؤمنین(ع) دارد. باید دانست فساد اقتصادی و فساد اخلاقی، نقطه و سنگر جنگ با علی(ع) و مقابله با امیرالمؤمنین(ع) است. فردی نمی‌تواند به فساد اقتصادی و اخلاقی آلوده باشد و در عین‌ حال، ادعای محبت و عشق علی(ع) را داشته باشد. تنها داشتن ادعا و شعار موجب دوستی حضرت نمی ‌شود، زیرا دوستی حضرت، لازمه ‌اش مبارزه با فساد اقتصادی و اخلاقی است.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان این مطلب که فساد اقتصادی و اخلاقی، یک رابطه دوسویه و فساد اخلاقی علتی برای فساد اقتصادی و هم معلول فساد اقتصادی است، عنوان کرد: افرادی که در جریان توسعه ثروت و قدرت به دنبال فساد اقتصادی هستند، نقطه مصرف درآمد و سود کلان اقتصادی با فساد درآمدشان، عرصه لذت، شهوترانی، عیاشی و تولید فساد اخلاقی است. این گروه از افراد، مولد فساد اخلاقی‌ هستند. آن‌هایی که در عرصه فساد اخلاقی هستند، با مفاسد اخلاقی به دنبال جمع‌ آوری پول به ‌عنوان توسعه تجمل و درآمد هستند پس فساد اخلاقی، علت فساد اقتصادی است و این دو دارای رابطه دوسویه هستند.
وی افزود: فساد اقتصادی و فساد اخلاقی در واقع وابسته و ملازم یکدیگرند و کلیدواژه آن نیز بی‌حجابی است. بی‌حجابی هم کلیدواژه فساد اقتصادی و هم فساد اخلاقی است؛ زمانی که بنا شد یک زن و دختر جوان با کشف حجاب، صورت آرایش‌ کرده و موی پریشان خود را در اختیار نگاه‌‌های زهرآلود مردانِ هرزه قرار دهد، فساد اخلاقی توسعه پیدا می‌کند و با توسعه فساد اخلاقی، انسان ‌هایی که می‌خواهند این شهوترانی تحریک ‌شده و این عیاشی‌های به مظهر رسیده با این بی‌حجابی را عملی کنند، راهی جز آلوده شدن به دزدی‌، اختلاس‌،‌ رشوه و جنایت‌های اقتصادی ندارند. بر این اساس، اخلاق از اینجا فاسد می‌شود. وقتی بنا شد حوزه غریزه جنسی یک جامعه آن ‌قدر بی‌ بند و بارانه گسترش پیدا کند که هر عنصر بی‌پروایی در رهگذر اطفای غریزه جنسی مردان هرزه قرار گیرد، این جامعه بستر و مهد فساد است و هنگامی که کلیدواژه‌ آن بی‌حجابی شد، بی شک بزرگ ‌ترین کلیدواژه برای مقابله با بی‌حجابی، امنیت اجتماعی محسوب می‌شود.
امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: بی حجابی به ‌عنوان عاملی که منشأ همه مفاسد در کشور است، در مقام تحقق امنیت اجتماعی باید با آن مبارزه شود. در این راستا باید از نیروی انتظامی غیور و دلاور که با کمال قدرت و طرح و برنامه قاطع در این عرصه وارد فعالیت شده است، قدردانی کرد چون مسؤولِ امنیت اجتماعی، نیروی انتظامی است. نیروی انتظامی، رسالتش حفظ امنیت است. در ساختار نیروی انتظامی، معاونت امنیت اجتماعی وجود دارد، اگر امنیت اجتماعی به‌ وسیله نیروی انتظامی غیرقانونی و خلاف قانون است، چرا در ساختار این نیرو معاونت امنیت اجتماعی قرار گرفته است؟ این قانونی است که معاونت امنیت اجتماعی دارد، معاونت امنیت اجتماعی به این جمع‌ بندی رسیده است برای اینکه فساد را از کشور پاک سازد، امنیت اجتماعی ایجاد شود.
آیت الله علم الهدی همچنین با اشاره به اینکه هیچ‌ گاه نگفتم بی‌ حجابی بدتر از اختلاس است، گفت: بعضی از عناصر شیطان مسلک که می‌خواهند در یک موقعیتی، یک سنگر مبارزاتی ضد فساد اخلاقی و بی‌حجابی را منکوب کنند، در دستگاه‌های اطلاع ‌رسانی‌ با دروغ بستن و افترا زدن، شروع می‌‌کنند سمپاشی کردن، درحالی‌که چنین جمله‌ ای از بنده صادر نشده و به دلیل اینکه خطبه نماز جمعه جای دفاع شخصی نیست، در صفحات شبکه‌های اجتماعی این مسأله توضیح داده‌ شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اسفندیار IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    1 0
    بله میبینیم چقدر توی اروپا اختلاس میشه نگو از این حجاب نداشته شونه