وزیر خارجه آمریکا در حالی به جولان شماری از گروه‌های تروریستی در حلب اذعان کرد، که همزمان نگرانی خود را از تلاش‌های دمشق و مسکو برای سرعت بخشیدن به سرکوب تروریسم در سوریه ابراز نگرانی کرد.

ابراز نگرانی کری از تلاش‌های دمشق و مسکو برای سرکوب تروریست‌ها

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا در اذعان به نادرست بودن مقوله «تروریست بد، تروریست خوب»، تأکید کرد، شناسایی تروریست‌ها و عناصر مسلح معارض در میادین نبرد در سوریه هر روز پیچیده‌تر از تصورات آمریکا می‌شود.

کری، روز گذشته در گفت‌وگو با روزنامه «نیویورک تایمز» به اوضاع حلب نیز اشاره کرد و گفت: این منطقه پایگاهی برای گروه تروریستی «جبهه النصره»، شاخه سوری «القاعده» شده است ولی هم‌زمان در این منطقه گروه‌های معارضی نیز حضور دارند که علیه نیروهای دولتی سوریه می‌جنگند.

وزیر خارجه آمریکا، که کشورش تاکنون از عملیات ارتش سوریه و همپیمانانش در حلب علیه گروه‌های تروریستی بارها «به شدت» ابراز نگرانی می‌کرد، متذکر شد، حضور تروریست‌ها در این منطقه باعث حملات توپخانه‌ای شده است.

وی در عین حال از اقدام مسکو و دمشق در «سرعت بخشیدن» به تلاش‌ها برای سرکوب گروه‌های تروریستی در اراضی سوریه ابراز نگرانی کرد.

کری با اعلام اینکه حملات هوایی روسیه معارضان «میانه‌رو» را هدف قرار می‌دهد، عنوان کرد، واشنگتن به صراحت «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه درباره تمایل مسکو به مبارزه با تروریسم «سوء‌ظن» دارد. ولی آمریکا «هرگز به پوتین این اجازه را نمی‌دهد که از نظام سوریه حمایت و به معارضان سوری حمله کند.»

با این حال، کری اذعان کرد، آمریکا مکانیسم‌های موثر برای اعمال فشار به روسیه در این زمینه را ندارد.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه از پیشنهاد کشورش به روسیه درباره نظارت بر آتش‌بس در سوریه خبر داد و ابراز امیدواری کرد که طرف روسی این پیشنهاد را بررسی کند تا آن طی هفته جاری اجرایی شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.