معاون ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به پاسخ قاطع به تهاجم نظامی گفت: اگر کسی بخواهد در شرایط امروز به ایران حمله کند، پشیمان خواهد شد و اتفاقاتی رخ خواهد داد که برای دشمن قابل پیش‌بینی نیست.

پاسخ قاطع ما به تهاجم نظامی برای دشمن قابل پیش بینی نیست

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر،محمد مهدی رحیمی و جواد بخشی الموتی: از نخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ بنا به فرمان حضرت امام خمینی (ره) عده ای از جوانان انقلابی و پیروان راستین حضرت امام (ره) نهاد مقدس سپاه پاسداران را پایه ریزی کردند. حضرت امام خمینی (ره) در دوم اردیبهشت ۱۳۵۸ طی فرمان به شورای انقلاب اسلامی رسما تاسیس این نهاد را اعلام كردند.

با اوج گیری دسیسه های دشمنان و گروهك های ضد انقلاب در نقاطی چون كردستان، خوزستان و گنبد، سپاه پاسداران برای مقابله با آنها بسیج شد و خصوصا در كردستان هنگامی كه شورش های مسلحانه در نقاط كوهستانی كردنشین متمركز شد، سپاه به طور جدی مقابل اشرار و ضد انقلاب صف آرایی كرد.

با شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، سپاه پاسداران بزرگترین افتخار خود را رقم زد و با وجود همه موانع در كنار ارتش به مبارزه علیه رژیم بعثی پرداخت. پس از جنگ تحمیلی نیز سپاه علاه بر فعالیت های رزمی و دفاعی و آموزشی در عرصه های مختلف سازندگی از جمله سد سازی، راهسازی، پروژه های كشاورزی، تولید قطعات صنعتی و ... حضور فعال دارد.

سپاه پاسداران اگر چه هویتی نظامی دارد اما نظامیگری در واقع یك بعد از ابعاد هویت این نهاد مكتبی - مردمی است و طبق اصل ۱۵۰ قانون اساسی سپاه پاسداران وظیفه نگهبانی از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن را در همه شرایط دارد و در ابعاد مختلف معنوی، نظامی و علمی در خدمت نظام اسلامی است.

سپاه بواسطه دارا بودن پرسنل و سرداران متعهد، خدمات زیادی به انقلاب اسلامی ارائه کرده است و از همین رو به مناسبت سالروز تاسیس این نهاد از سردار سید مسعود جزایری معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح دعوت کردیم تا در این باره با وی گفتگویی داشته باشیم.

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در این خصوص گفت: ما دو عنصر «ولایت فقیه» و «سپاه» را داریم که در حجم گسترده‌ای مورد هجوم دشمن بوده است. به نظر می‌رسد که یکی از بزرگترین راهبردهای دشمن، حمله به مناطق پرقدرت نظام است. دشمن تلاش می‌کند بیشتر مراکز اصلی را مورد هجمه قرار دهد و لذا می‌بینیم که این دو عنصر به شدت مورد هجمه بوده‌اند.

وی درباره توان موشکی ایران افزود: ما بارها اعلام کرده‌ایم که مسئله موشکی، مذاکره‌بردار نیست و قطعاً اجازه نخواهیم داد که آمریکایی‌ها و یا هر کشور دیگری وارد عرصه و یا حیطه دفاعی جمهوری اسلامی ایران شود؛ از جمله مسئله موشکی. واقعاً توان دفاعی ما صرفاً موشکی نیست و خوشبختانه از امکانات، پتانسیل، ابزار و تجهیزات متنوعی برخوردار هستیم.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با اشاره به بحران سوریه تصریح کرد: مبتنی بر سیاست‌های کلانی که در منطقه داریم، تلاش می‌کنیم با کمک به مقاومت اجازه ندهیم سیاست‌های استکباری در منطقه استمرار پیدا کند. به تناسب و بر اساس حجم نیاز سعی می‌کنیم حضور خود در سوریه را مدیریت کنیم.

سردار جزایری با بیان اینکه مردم از دولت انتظار دارند در مورد اتهام سوئی که آمریکایی‌ها نسبت به پول‌های ایران در آمریکا وارد کرده‌اند، واکنش جدی از خود نشان دهد، ادامه داد: این واکنش نباید تنها در محکومیت صرف بسنده شود. مردم و افکار عمومی ما به شدت منتظر پاسخ دولت جمهوری اسلامی ایران به سرقت بزرگ اموال مردم ما در آمریکا هستند. امیدواریم دولت و دست‌اندرکاران به این خواسته پاسخ صریح و روشنی بدهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.