معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: ۷۰ نفر از همسران شهدای مدافع حرم همراه با جمعی از خواهران در مراسم عبادی اعتکاف در جوار حرم مطهر رضوی شرکت کردند.

حضور همسران شهدای مدافع حرم در اعتکاف

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام سید جلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی، در گفت وگو با رسا، گفت: همزمان با شب ولادت حضرت علی(ع) پذیرفته شدگان برای شرکت در مراسم عبادی اعتکاف حرم مطهر رضوی، در مسجد گوهرشاد مستقر شدند.
وی با بیان اینکه این مکان منحصر به برادران بود، افزود: خواهران در نزدیکی حرم امام رضا(ع) در مسجد صدیقی ها معتکف شدند که تعداد آن ها ۱۷۶ نفر و از این تعداد۷۰  نفر همسران شهدای مدافع حرم بودند.
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: تمام ویژه برنامه های خواهران از قبیل برگزاری مراسم سخنرانی،‌ مداحی، ‌مناجات خوانی،‌ حلقه های معرفت،‌ پاسخگویی به سوالات شرعی از سوی کارشناسان خواهران صورت گرفت.
حجت الاسلام حسینی بیان کرد: در مجموع 840 نفر از خواهران و برادران همزمان با شب سیزدهم رجب در مساجد وابسته به آستان قدس رضوی در مشهد، همچنین شهرستان های تربت حیدریه، گناباد، بجستان، کاشمر، طبس، درگز، قوچان، چناران معتکف شدند.
توزیع 30 هزار محصول فرهنگی بین معتکفان
وی به توزیع محصولات فرهنگی بین معتکفان اشاره و عنوان کرد: این محصولات شامل یک جلد کتاب آستان بندگی، یک جلد صحیفه سجادیه، مدیریت زمان، جانماز و تسبیح، یک لوح شامل سخنرانی های متخب حرم رضوی با عنوان «روایت»، نمک و نبات متبرک بود.
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی افزود: بیش از ۳۰ هزار کتاب با عنوان آستان بندگی به معتکفان اهدا شد که  ١٠ هزار آن به مناطق موقوفه دار  و ۲۰ هزار کتاب به مساجد سطح شهر تعلق می گیرد.
وی با بیان اینکه کلیه خدمات و برنامه‌های فرهنگی معتکفان از سوی واحد امور مساجد و مراکز وابسته آستان قدس رضوی صورت گرفت، یادآور شد: اعتکاف ايام ابیض از 13 تا 15 ماه رجب در شش مسجد گوهرشاد، صدیقی‌ها،‌ مصلی،‌ احمدآباد، خواجه ربیع، ملاهاشم و 100 مسجد شهرستان‌های موقوفه دار وابسته به آستان قدس رضوی نیز برگزار شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.