قدس آنلاین: شهردار اصفهان گفتمان جدید مدیریت شهری اصفهان را بر مبنای همدلی عنوان کرد و گفت: در این برنامه برخلاف برنامه‌های گذشته شخصیت‌هایی را مشاهده می‌کنیم که بر این باوراند که نکوداشت اصفهان باید در آذرماه برگزار شود و این امر نشانه همدلی ایجاد شده در شهر است.

گفتمان جدید مدیریت شهری اصفهان بر مبنای همدلی است

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، مهدی جمالی‌نژاد در آئین افتتاحیه هفته نکوداشت اصفهان که در باغ موزه چهلستون برگزار شد ، ضمن تبریک اعیاد ماه رجب، روز شوراها، روز کارگر، روز معلم و همچنین هفته نکوداشت اصفهان با اشاره به اینکه در برنامه‌های پیش‌بینی شده برای شهر اصفهان از جمله برنامه‌های اصفهان ۸۵، اصفهان ۹۰، اصفهان ۹۵ و اصفهان ۱۴۰۰ چشم انداز تبدیل این شهر به شهری طیب، مهدهنرمندان، مهد نخبگان، الهام بخش، مظهر تمدن نوین اسلامی، مبتنی بر دانش محوری، تاب آور و انعطاف پذیری را تعریف کرده است، اظهار داشت: در شرایط فعلی و در برنامه میان مدت باید نگاهی نوین و پوست‌اندازی جدیدی در شهر اتفاق بیفتد تا به چشم‌انداز مورد نظر برسیم.

وی شهر را همچون دیگر موجودات زنده دارای در بُعد جسم و روح دانست و اضافه کرد: فرهنگ، روابط اجتماعی و ایدئولوژی‌های شهری روح شهرها هستند و معماری و کالبد شهر نیز جسم آن را شامل ‌می‌شود که ارتقا و همبستگی این دو زمینه توسعه شهر خواهند شد.

شهردار اصفهان در ادامه با تاکید بر اینکه چنانچه نسبت به شهرها بی‌توجهی صورت گیرد، می میرند، افزود: نشاط، شادابی، زایش و پویایی باید در شهرها همواره وجود داشته باشد و چنانچه بخواهیم اتمسفر حاکم بر شهرها همواره رضایت همگان را جلب کند باید همواره دم مسیحایی در حوزه فرهنگی شهر بدمد.

وی همچنین با بیان اینکه شهر برای تعادل، هماهنگی، شایسته سالاری، گره‌گشایی، مردم‌داری و وحدت در عین کثرت نیاز به خوانش جدید دارد، ابراز داشت: شهر را باید با نگاه تک تک افرادی که در آن زندگی‌ می‌کنند دوباره بازخوانی کرد و در این زمینه با استفاده از نظرعالمان، آگاهان، هنرمندان و همه مردم باید نوآوری و دانایی محوری را بر شهر حاکم کرد.

جمالی‌نژاد گفتمان جدید مدیریت شهری اصفهان را بر مبنای همدلی عنوان کرد و گفت: در این برنامه برخلاف برنامه‌های گذشته شخصیت‌هایی را مشاهده می‌کنیم که بر این باوراند که نکوداشت اصفهان باید در آذرماه برگزار شود و این امر نشانه همدلی ایجاد شده در شهر است.

وی تاکید کرد: شهر اصفهان همیشه مامن و محلی امن برای بزرگان، فلاسفه و اساتید بوده و همین مساله موجب تثبیت جایگاه اصفهان در طول تاریخ شده است. پس امروز هرچه شهر اصفهان بیشتر خوانده شود، بیشتر هم دیده می شود و به همین علت جای تعجب ندارد که چرا چنین شهری به عنوان اصفهان دوبار در سال نکو داشته می‌شود.

شهردار اصفهان برگزاری هفته نکوداشت را در واقع نقطه زمانی برای بهتر دیدن اصفهان عنوان کرد و گفت: در این هفته، گذشته باشکوه اصفهان را بهتر احصا می‌کنیم تا بتوانیم در طول سال و در گفتمان‌سازی و تولید محتوا زایش داشته باشیم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه در آینده‌ای نزدیک گفتمان دانش محوری در شهر اصفهان و به دیگر شهرهای کشور تسری خواهد یافت، اضافه کرد: در هفته نکوداشت تصمیم داریم بازآفرینی صورتی و سیرتی اصفهان را انجام دهیم و روح و جسم این شهر را پالایش کنیم.

جمالی نژاد تجلیل از نخبگان علمی، هنری و ... و همچنین برگزاری گعده‌های دانشی را نیز از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای هفته نکوداشت اصفهان عنوان کرد و بیان داشت: امیدواریم با این برنامه‌ها گفتمان جدید را در بین شهر و شهروندان تسری دهیم.

گفتنی است که در این آئین افتتاحیه از  هنرمندانی همچون کیومرث پور احمد (فیلم‌ساز)، حسام‌الدین سراج (استاد آواز)، امرالله احمد جو (فیلمساز)، مهدی فروزنده (خوش‌نویس)، حسین مصدق‌زاده (کاشیکار)، سید مهدی علمداری (قلمزن) و محمد ابراهیم گلریز خاتمی (خاتم‌کار) تجلیل به عمل آمد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.