یکی از مشاوران کاخ سفید اعلام کرد که آمریکا به دنبال تسریع فرایند مبارزه با تکفیری‌های «داعش» است و افزایش نیروها می‌تواند به این امر کمک کند.

  سرعت‌بخشی در مبارزه با داعش

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، مشاور کاخ سفید اعلام کرد که واشنگتن به دنبال تسریع فرایند مقابله با داعش است.

شبکه «ان بی سی» گزارش کرد، آمریکا ظاهراً قرار است 250 پرسنل نظامی دیگر در سوریه مستقر کند و به طور چشمگیر حضور خود را در این کشور افزایش دهد.

استقرار این نظامیان برای اولین بار توسط روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» گزارش شد و یکی از مقامات ارشد دولت اوباما در گفت‌وگو با «ان بی سی»، این خبر را تأیید کرد و گفت که «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا، احتمالاً روز دوشنبه (امروز) جزئیات این طرح را اعلام می‌کند.

طبق این گزارش، افزایش پرسنل نظامی، لشگر 50 کماندوی آمریکایی که پیشتر در سوریه مستقر شده بودند را تقویت می‌کند.

در ماه اکتبر، دولت آمریکا اعلام کرد که قرار است تعداد اندکی نیروهای عملیات ویژه آمریکا را به سوریه اعزام کند که بنا به گزارش شبکه ان بی سی، این یک اقدامی است که نمایانگر تغییر راهبرد اوباما در مقابله با داعش است.

وال استریت ژورنال گزارش کرد، اعلام جزئیات این خبر در حالی امروز صورت می‌گیرد که مشاوران نظامی ارشد اوباما، وی را متقاعد کرده‌اند که این اقدام به پنتاگون کمک می‌کند که دستاوردهایش را مقابل داعش را گسترش دهد.

آمریکا همچنین به دنبال اقدام مشابه در عراق نیز می‌باشد به طوریکه هفته گذشته، «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا هفته گذشته اعلام کرد که واشنگتن در صدد است 217 نظامی دیگر از جمله نیروهای عملیات ویژه خود را به عراق اعزام کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.