تشکل‌های دانشجویی دانشگاه یزد در نامه‌ای خطاب به سرافراز، رئیس سازمان صدا و سیما اعلام کردند: در شرایطی که همگان در برابر آسیب‌های گسترده فضای مجازی و عدم اطلاع رسانی مسئولان سکوت کرده‌اند، برنامه «کاربرانه» روزنه امیدی است که از سوی صدا و سیما گشوده شده تا عموم مردم را نسبت به مخاطرات فضای مجازی آگاه سازد.

 نامه‌ای به سرافراز درباره برنامه «کاربرانه»

به گزارش قدس آنلاین به نقل از دانشجو، تشکل‌های دانشجویی دانشگاه یزد در نامه‌ای خطاب به سرافراز، رئیس سازمان صدا و سیما اعلام کردند: در شرایطی که همگان در برابر آسیب‌های گسترده فضای مجازی و عدم اطلاع رسانی مسئولان سکوت کرده‌اند،  برنامه «کاربرانه» روزنه امیدی است که از سوی صدا و سیما گشوده شده تا عموم مردم را نسبت به مخاطرات فضای مجازی آگاه سازد.


بسم الله الرحمن الرحیم


جناب آقای سرافراز؛

 
ریاست صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و عضو شورای عالی فضای مجازی 

سلام علیکم؛

 

به عنوان یکی از اعضای شورای عالی فضای مجازی خود بهتر از هر کسی می دانید که مطالبات رهبر انقلاب در عرصه فضای مجازی تا چه میزان مغفول و مورد بی‌توجهی مسئولان ذی ربط قرار گرفته است؛ به گونه ای که این شورا پس از گذشت چهار سال از تاسیس خود، هنوز گامی موفق در راه اندازی شبکه ملی اطلاعات یا افزایش ضریب امنیت اینترنت کشور و افزایش امنیت کاربران اینترنت در عرصه های مختلف فرهنگی، اخلاقی و اطلاعاتی- امنیتی بر نداشته است.

متاسفانه در چنین شرایطی رسانه های کشور نیز در غفلتی عمیق به سر می برند و فرآیند مطالبه گری و انتشار و تبیین بیانات امام خامنه ای در این رسانه ها مشاهده نمی شود.


در چنین شرایطی و در بحبوحه چنین سکوت معناداری که نسبت به مطالبات امام خامنه ای(مد ظله العالی) فضای مجازی جامعه را فراگرفته است، برنامه ای تحت عنوان "کاربرانه" در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران آغاز به بخش می کند که در فضایی مخاطب پسند و با ادبیاتی نسل سومی به بیان مخاطرات و بایدها و نبایدهای استفاده صحیح و سالم از اینترنت برای مردم کشورمان می پردازد.

مردمی که بدون آگاهی سازیِ لازم توسط مسئولان در معرض استفاده گسترده از اینترنت آن هم عمدتاً از طریق گوشی های همراه قرار گرفته اند بدون این که هشداری درباره آسیب ها و خطرات استفاده ناآگاهانه از شبکه های اجتماعی و پیام رسان های موبایلی و ... به آنها داده شود؛ به طوری که امروز مصرف ترافیک اینترنت در ایران در حال توسعه چندین برابر ژاپن توسعه یافته ای است که جمعیتی تقریباً دو برابر ایران دارد! 


علیرغم اینکه بر اساس برنامه پنجم توسعه ورود هر تکنولوژی جدیدی به کشور نیازمند پیوست فرهنگی است؛ اما این روزها جای خالی نبود این پیوست فرهنگی در عرضه اینترنت نسل سه و چهار را با مراجعه ای مختصر به مراکز مشاوره و مددکاری و دادگاه های خانواده می توان به وضوح حس کرد.

*****در چنین شرایطی که همگان در برابر آسیب های گسترده فضای مجازی و عدم اطلاع رسانی مسئولین سکوت کرده اند و مطالبات امام خامنه ای(مد ظله العالی)  در عرصه فضای مجازی را عملاً به فراموشی سپرده اند، برنامه "کاربرانه" روزنه امیدی است که از سوی صدا و سیما گشوده شده تا عموم مردم را نسبت به مخاطرات فضای مجازی آگاه سازد و آن روی سکه لذت بردن از اینترنت پرسرعت را نیز به مخاطبان نشان دهد تا بلکه موج جریان اطلاعات و سرعت روز افزون اینترنت کاربران را با خود به سرمنزلِ مطلوبِ سازندگان اینترنت جهانی، یعنی آمریکا و شرکایش نبرد؛ و مطالبه ای در جهت استفاده آگاهانه و هوشمندانه از اینترنت را در کشور اسلامی مان ایجاد نماید.

این برنامه هرچند تلاشی کوچک در راستای آگاهی بخشی در عرصه مطالبات امام خامنه ای(مد ظله العالی)  در فضای مجازی محسوب می‌شود؛ اما همین تلاش کوچک یک روزنه امید بزرگ است که جای قدردانی جدی از مسئولان مربوطه در صدا و سیما را دارد و امید است تا با بها بخشی بیشتر به چنین برنامه هایی و اختصاص زمان های بهتر و پر مخاطب تر به آنها مقدمه تاثیرگذاری هرچه بیشتر و بهتر آنها در بین آحاد مردم فراهم شود.


ما تشکل های دانشجویی دانشگاه‌های استان یزد ضمن قدردانی از این حرکت بصیرانه و انقلابی و تناسب صحیح آن با زبان مخاطبان اصلی، یعنی نسلِ جوان خواستار تداوم چنین حرکت های ارزشمندی از سوی مدیریت صداو سیما به عنوان مدیر تاثیرگذارترین رسانه کشور و یکی از اعضای شورای عالی فضای مجازی هستیم.

 

توفیقات روز افزون شما را از خداوند متعال مسئلت می نماییم.

و من الله توفیق و علیه التکان

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد

بسیج دانشجویی دانشگاه یزد

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد یزد

بسیج دانشجویی دانشگاه فنی شهید صدوقی

بسیج دانشجویی دانشگاه های اردکان

بسیج دانشجویی دانشگاه میبد

حوزه بسیج دانشجویی خاتم الانبیا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.