مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي با اشاره به اهميت انجمن هاي ميراث فرهنگي و نقش آن ها در هم افزايي ماموريت هاي سه گانه اين اداره كل گفت: بايد به انجمن هاي ميراث فرهنگي و نقش آنان بيش از پيش توجه كرد.

 انجمن هاي ميراث فرهنگي نقش مهمي در هم افزايي ماموريت هاي سازمان دارند
به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي، حسين زارع صفت با بيان اين مطلب در جلسه انجمن هاي ميراث فرهنگي شهرستان مشهد كه با حضور فرماندار و جمعي از مسئولان مشهد برگزار شد گفت: توجه به انجمن هاي ميراث فرهنگي مي تواند ما را در توسعه و پيشبرد اهداف كمك كند.
وي افزود: نقشي كه انجمن هاي ميراث فرهنگي دارند در هر سه حوزه ماموريت هاي اين اداره كل مهم و تاثير گذار است.
زارع صفت در ادامه اضافه كرد: به عنوان مثال در كنار ماموريت هاي سه گانه و مهم اين اداره كل، انجمن هاي ميراث فرهنگي مي توانند در جلوگيري از قاچاق اشياء عتيقه نيز تاثير گذار باشند.
مدير كل ميراث فرهنگي، نصاع دستي و گردشگري خراسان رضوي در ادامه صحبت هاي خود افزود: مشهد مقدس ظرفيت هاي بزرگي در حوزه هاي گوناگون دارد و در اين ميان انجمن هاي ميراث فرهنگي مي توانند كمك بزرگي به ما بكنند.
وي در ادامه به موضوع مشهد 2017 اشاره كرد و افزود: انجمن هاي ميراث فرهنگي مي توانند در اين خصوص برنامه ريزي كرده و به كمك دستگاه هاي دولتي بيايند.
وي در ادامه افزود: معرفي مفاخر، حفاظت از ميراث فرهنگي، توسعه گردشگري، ترويج صنايع دستي و ... از مهمترين موضوعاتي است كه انجمن هاي ميراث فرهنگي مي توانند آن ها را پيگيري كنند.
در اين جلسه هم چنين رضا منصوري فرماندار مشهد نيز در سخناني با اشاره به اهميت انجمن هاي ميراث فرهنگي ونقش آنان گفت: توجه به انجمن هاي ميراث فرهنگي به عنوان يك امر مهم در دستور كار فرمانداري مشهد است.
وي گفت: انجمن هاي ميراث فرهنگي نقش مهمي دارند و با توجه به ظرفيت شهر مقدس شمهد و استان خراسان رضوي بايد از ظرفيت هاي انجمن هاي ميراث فرهنگي بيش از پيش توجه كرد.
وي خاطر نشان كرد: پيشنهاد ما اين است كه يك كارگاه آموزشي براي اعضاء انجمن هاي ميراث فرهنگي تشكيل شود.
در اين جلسه هم چنين احكام اعضاء انجمن هاي ميراث فرهنگي شهرستان مشهد به آنان ابلاغ شد

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.