۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۵
کد خبر: 372422

صدها معترض ایتالیایی در اعتراض به تصمیم اتریش برای اعمال تدابیر کنترلی بر مهاجران و پناهجویان در منطقه مرزی ۲ کشور اقدام به برگزاری تظاهرات کردند.

تظاهرات در مرز ایتالیا و اتریش

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، صدها معترض ایتالیایی روز یکشنبه در اعتراض به قصد اتریش برای اعمال کنترل‌های ضدمهاجران در منطقه مرزی برنر، در مرز میان دو کشور اقدام به برگزاری تظاهرات کرده و با پلیس اتریش درگیر شدند.

بنابه گزارش خبرگزاری فرانسه، معترضان ایتالیایی با در دست داشتن پلاکاردهایی که بر روی آنها عبارت «پناهجویان خوش‌ آمدید» با پای پیاده از مرز دو کشور عبور کرده و با صدها پلیس اتریشی که بمنظور جلوگیری از مسدود شدن جاده مرزی منتهی به اتریش در محل مستقر شده بودند، درگیر شدند و پلیس اتریش نیز برای متفرق کردن آنها اقدام به شلیک گاز اشک‌آور کرد.

 

براساس این گزارش، اتریش هشدار داده که در صورت عدم اتخاذ تدابیر لازم از سوی رم برای کاهش میزان ورود مهاجران به خاک اتریش، اقدام به اعمال تدابیر کنترلی در مرز خود با ایتالیا خواهد کرد.

وزارت دفاع اتریش چندی پیش از تقویت و تشدید تدابیر کنترلی در مرز این کشور با ایتالیا از روز یکم ژوئن آینده بمنظور مقابله با ورود مهاجران و پناهجویان به خاک اتریش خبر داد.

«هانس پیتر دوسکوزیل» وزیر دفاع اتریش اعلام کرد که اتریش در چارچوب اقدامات خود برای توقف ورود مهاجران و پناهجویان به خاک این کشور از روز یکم ژوئن تدابیر کنترلی خود در منطقه مرزی«برنر» (بین اتریش و ایتالیا) را تقویت و تشدید خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، از زمان بسته شدن راه مهاجرت کشورهای غرب بالکان، اتریش نگران ورود 300 هزار پناهجو طی سال جاری میلادی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.