قدس آنلاین/ سینا حسینی : سرنوشت نماینده والیبال خراسان در رقابت های لیگ برتر همچنان در هاله ابهام قرار دارد.

فخار: حرف ۷ میلیارد هزینه که می‌آید همه عقب نشینی می‌کنند

پس از مشکلاتی که برای سرمایه گذار و حامی مالی نماینده لیگ برتر خراسان در رقابت های فصل گذشته لیگ برتر به وجود آمد، زمزمه های کناره گیری این مؤسسه مالی و اعتباری از ادامه تیمداری در رقابت های لیگ برتر به وجود آمد، اما مسؤولان استان برای حفظ روحیه بازیکنان و کادر فنی با استفاده از شیوه های مدیریت بحران تلاش کردند آرامش را به تیم تزریق کنند، اما از شرایط حاکم بر اوضاع باشگاه کاملاً پیداست که بحران خداحافظی سرمایه گذار و انصراف از ادامه حمایت های مالی به صورت جدی آینده تیم را تهدید می‌کند. با این حال تیم والیبال ثامن الحجج(ع) با انگیزه بازیکنان و تلاش های اعضای کادر فنی توانست روی سکوی سوم لیگ برتر بایستد و با اقتدار برای نخستین بار در تاریخ والیبال خراسان، این افتخار بزرگ را برای ورزش استان به ارمغان بیاورد.
با اتمام رقابت های لیگ برتر، معضل نبود سرمایه گذار کاملاً خودنمایی کرد، به گونه ای که دیگر کسی نمی توانست این موضوع را از تیررس نگاه اهالی خانواده والیبال پنهان کند. در شرایطی که مدت زمان زیادی تا شروع رقابت های لیگ جدید باقی نمانده است، اما هنوز تکلیف نماینده خراسان رضوی در لیگ آینده روشن نیست، به همین منظور به سراغ رئیس هیأت والیبال استان رفتیم و با او در این باره گفت‌وگو کردیم.
* میزان نگرانی خانواده والیبال دوباره به بالاترین حد ممکن رسیده است و سرنوشت نماینده خراسان برای حضور در لیگ برتر همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد، آخرین وضعیت به چه شکلی است؟
واقعیت ماجرا این است که شرایط بشدت نگران کننده است و طبیعی است که خانواده والیبال خراسان نسبت به این اتفاقات احساس نگرانی کنند. نکته اصلی اینجاست که ما هنوز نمی دانیم دوستان در ثامن الحجج(ع) چه برنامه‌ای دارند. آن‌ها پاسخ تماس های ما را نمی دهند و من به عنوان متولی والیبال خراسان تا کنون بارها با مدیران ارشد این مجموعه تماس گرفتم تا تکلیف را روشن کنم، اما دوستان از یک پاسخ ساده هم خودداری می‌کنند. مشکل ما زمانی شروع می‌شود که این دوستان به طور رسمی اعلام کنند که قصد تیمداری ندارند، آن وقت دردسرها شروع می‌شود و کار ما از آنجا شروع می‌شود. اخلاق حکم می‌کند که ابتدا با آن‌ها مذاکره کنیم، سپس به سراغ نفرات دیگر برویم، اما انگار دوستان گرفتار هستند و از پاسخ دادن به ما خودداری می‌کنند.
* اما از وضعیت موجود پیداست که این مجموعه قصد تیمداری ندارد. مشکلات مالی این مؤسسه و غیر قانونی اعلام شدن فعالیت آن و واگذاری امتیاز آن به مجموعه بانک پارسیان، همگی گویای این واقعیت است که باید به دنبال سرمایه گذار دیگری باشید؟
ظاهر قضیه همین موضوع است که شما می‌گویید. آن‌ها تیمداری نخواهند کرد، چون بدهی های زیادی دارند، اما با شناختی که از مدیر ارشد این مجموعه دارم، می‌دانم که اگر وی بخواهد می‌تواند بدون حضور این مجموعه نیز از ورزش حمایت کند، چون توانایی مالی لازم را دارد، اما موضوع اینجاست که او فعلاً پاسخ تلفن ما را نمی‌دهد. با این حال اداره کل ورزش و جوانان و هیأت والیبال و فدراسیون به دنبال حل این مشکل هستند تا یک مجموعه جدید سرمایه گذار برای حمایت از والیبال خراسان وارد گود شود.
* سرنوشت مطالبات معوقه تیم چه خواهد شد؟ سرمایه گذار بعدی باید این مطالبات را پرداخت کند یا اینکه مجموعه قبلی خودش این مبالغ را به طلبکاران پرداخت خواهد کرد؟
هیچ چیز در این خصوص مشخص نیست و باید منتظر گذشت زمان بود تا حقایق روشن شود. در برهه کنونی پاسخ تلفن ما را نمی دهند و طبیعی است که تکلیف بدهی‌ها نیز در هاله ای از ابهام باقی بماند.
* امتیاز نماینده والیبال استان خراسان رضوی در لیگ برتر به نام چه مجموعه ای است؟ امکان دارد این امتیاز به فروش برسد و از استان خارج شود؟
به هیچ وجه چنین موضوعی در میان نیست. امتیاز نماینده خراسان به نام هیأت والیبال استان است، اما از آنجا که هیأت بضاعت تیمداری ندارد، ما امتیاز بهره برداری از نام تیم را به مجموعه سرمایه گذار واگذار می‌کنیم. در حال حاضر این مؤسسه مالی و اعتباری که پیش از این مسؤولیت پرداخت‌ها و حمایت مالی را برعهده داشت، از این امتیاز برخوردار بود، اما حالا که آن‌ها از ادامه تیمداری انصراف دادند، این امتیاز از آن‌ها سلب می‌شود و به مجموعه دیگری واگذار خواهد شد. در خصوص انتقال امتیاز به خارج از استان نیز باید عرض کنم که چنین مطلبی به هیچ وجه مطرح نیست.
* هیأت والیبال به عنوان متولی این رشته چرا برای درمان ریشه ای این معضل فکری اساسی نمی کند؟ چرا در شرایطی که همه تیم‌ها به دنبال تقویت خود برای حضور در لیگ جدید هستند، والیبال خراسان در تکاپوی پیدا کردن اسپانسر برای تیمداری است؟
واقعاً از دست ما کاری ساخته نیست. وظیفه هیأت تیمداری نیست و ما با مشکلات عجیب و غریب فراوانی رو به رو هستیم. شاید باورتان نشود، اما در هیچ کجای دنیا اتفاقاتی که در مشهد رقم می‌خورد، اتفاق نمی افتد. کجای دنیا سراغ دارید که سرمربی یک تیم به فکر اسپانسر تیم باشد؟ ولی متأسفانه در والیبال خراسان جبارقوچان نژاد برای اینکه دلش برای والیبال می‌سوزد، این کار را می‌کند و با همه مشکلاتی که من می‌دانم، با آن‌ها درگیر است. اسپانسر در برهه کنونی برای والیبال خراسان نیست. شاید خیلی‌ها بیایند و قول بدهند، اما این وعده‌ها عملی نیست. وقتی پای هفت میلیارد تومان هزینه وسط می‌آید، یکی یکی دوستان شانه از بار مسؤولیت خالی می‌کنند . برخی هم برای کار تبلیغاتی وسط می‌آیند که من به واسطه تجربه حضورم در ورزش هیچ وقت تا موضوعی قطعی نشده باشد، آن را اعلام نمی‌کنم، چون برخی از این وضعیت سوءاستفاده می‌کنند و به دنبال ماهیگیری از آب گل آلود هستند.واقعیت این است که شرایط کنونی از شرایط سال گذشته سخت تر است، اما به امید خدا اجازه نمی دهیم شرایط سخت بر ما غلبه پیدا کند. به طور قطع نماینده خراسان رضوی در لیگ برتر حضور پیدا خواهد کرد، اما کار بسیار سخت و طاقت فرساست.
* تکلیف بازیکنان تیم چه خواهد شد؟ آیا برنامه ای برای مذاکره با بازیکنان سال گذشته و جذب نفرات جدید برای تقویت تیم دارید؟
ما در حال حاضر به دنبال سرمایه گذار هستیم و به امید خدا این موضوع را با کمک اداره کل ورزش و جوانان و دیگر دستگاه های اجرایی استان و حمایت رئیس فدراسیون والیبال به سرانجام خواهیم رساند، اما در کنار آن آقای قوچان نژاد پیگیر هست  و در تلاشیم با همه مشکلات موجود بازیکنان فعلی را حفظ کنیم و زمینه تقویت تیم را برای حضور پر قدرت در لیگ بعدی فراهم کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.