۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵
کد خبر: 372497

به گزارش قدس آنلاین از همدان ؛ یدالله روحانی، مدیر عامل ستاد دیه استان همدان گفت: ۲۵ زندانی جرائم غیر عمد در فروردین ماه امسال آزاد شده و به آغوش خانواده هایشان بازگشتند.

آزادی ۲۵ زندانی جرائم غیر عمد در همدان

وی که در جریان دیدار اعضای هیات مدیره ستاد دیه با امام جمعه همدان سخن می گفت افزود: 311 زندانی جرائم غیرعمد شامل 309 مرد و دو زن هم اینك در زندانهای این استان محبوس هستند.
روحانی، خاطرنشان كرد: 211 نفر از زندانیان بدهكار مالی هستند كه به دلایلی همچون ضمانت بانكی، ارائه چك و سفته و امضای قرارداد مالی در زندان به سر می برند.
مدیرعامل ستاد دیه همدان تصریح كرد: 70 زندانی به علت ناتوانی در پرداخت مهریه و نفقه، 19 نفر به علت ناتوانی در پرداخت دیه ناشی از سوانح رانندگی و تعدادی هم بخاطر حوادث كارگاهی و قتل شبه عمد و غیر عمد زندانی هستند.
مدیر عامل ستاد دیه استان همدان یادآور شد: 192 زندانی جرائم غیر عمد در سال 94 آزاد شده و به آغوش خانواده خود بازگشتند.
روحانی منش اضافه كرد: میزان بدهی این تعداد زندانی 130 میلیارد ریال بود كه با برگزاری 235 جلسه با شاكیان ، موفق به دریافت 50 میلیارد ریال گذشت از سوی شاكیان شدیم.
وی گفت: 35 میلیارد ریال از این بدهی از محل صندوق تامین خسارت های بدنی، 20 میلیارد ریال با پرداخت وام قرض الحسنه، و 25 میلیارد ریال دیگر نیز بصورت كمك بلاعوش از سوی ستاد دیه كشور و استان پرداخت شد.
وی خواستار اختصاص بخشی از وجوه برای كمك به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد شد كه این خواسته مورد موافقت امام جمعه همدان قرار گرفت.
رئیس کل دادگستری استان همدان نیز در این جلسه گفت: ستاد دیه با هدف كمك به آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد و زندانیان نیازمند راه اندازی شده است.
محمدرضا مترقب افزود: مراجع قضایی طبق قانون مكلف شده اند در صورت درخواست زندانی، بدهی آنان افراد نیازمند را اعصار به تقسیط كرده تا زندانیان دربند، آزاد شوند.
وی بیان كرد: برخی از زندانیان هم اینك در حرفه ای مشغول به فعالیت هستند ولی كمبود امكانات و ظرفیتها موجب شده نتوان تمامی زندانیان را مشغول به كار كرد.
لازم به ذکر است هفت هزار و 350 زندانی جرائم غیر عمد در كشور سال گذشته آزاد شدند كه سهم همدان از این آمار 192 نفر بوده است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.